175
c.
5". dat de Concessionarissen bereid zouden
zijn, in plaats van de bij een vroegere aan
vraag door hen aangeboden draaibrug bij de
Hemsterhuisstraat. aan de Gemeente een ander
voordeel te verzekeren, waaromtrent nader met
hen zoude worden onderhandeld.
Genoemd voorstel werd den 1 0 Februari door
den Raad in behandeling genomen met een door
den heer Bloem en vijf andere Raadsleden in
gediend voorstel om, alvorens de gevraagde
concessie aan den heer Van Lith te verleenen,
n’euwe voorwaarden vast te stellen, waardoor
de Haagsche Tram way maatschappij in de gele
genheid zoude gesteld worden om de aan haar
verleende concessie voor bestaande en eventueel
nieuw aan te leggen lijnen aan eene Nederland-
sche te ’s-Gravenhage gevestigde Maatschappij
over te dragen.
Nadat het voorstel van den heer Bloem was
verworpen, werd de voorloopige concessie onder
de hierboven genoemde voorwaarden verleend.
Den 13e" Mei verzochten de heeren Van Lith
s. eene definitieve concessie voor den aan
leg en de exploitatie van een paardenspoorweg
in enkele gedeelten der Gemeente, en wel voor
de lijnen KerkpleinZeestraat en Hollandsche
SpoorHoogewal
Langdurige onderhandelingen werden daarom
trent tusschen ons College en de aanvragers
gevoerd, waarvan het gevolg was, dat de rich
ting en aanleg der oorspronkelijk geprojecteerde
lijnen in ons vorig verslag vermeld wer
den gewijzigd.
Den 30™ November werd door ons van die
wijziging aan den Raad mededeeling gedaan en
voorgesteld in beginsel goed te keuren eene