175 c. 5". dat de Concessionarissen bereid zouden zijn, in plaats van de bij een vroegere aan vraag door hen aangeboden draaibrug bij de Hemsterhuisstraat. aan de Gemeente een ander voordeel te verzekeren, waaromtrent nader met hen zoude worden onderhandeld. Genoemd voorstel werd den 1 0 Februari door den Raad in behandeling genomen met een door den heer Bloem en vijf andere Raadsleden in gediend voorstel om, alvorens de gevraagde concessie aan den heer Van Lith te verleenen, n’euwe voorwaarden vast te stellen, waardoor de Haagsche Tram way maatschappij in de gele genheid zoude gesteld worden om de aan haar verleende concessie voor bestaande en eventueel nieuw aan te leggen lijnen aan eene Nederland- sche te ’s-Gravenhage gevestigde Maatschappij over te dragen. Nadat het voorstel van den heer Bloem was verworpen, werd de voorloopige concessie onder de hierboven genoemde voorwaarden verleend. Den 13e" Mei verzochten de heeren Van Lith s. eene definitieve concessie voor den aan leg en de exploitatie van een paardenspoorweg in enkele gedeelten der Gemeente, en wel voor de lijnen KerkpleinZeestraat en Hollandsche SpoorHoogewal Langdurige onderhandelingen werden daarom trent tusschen ons College en de aanvragers gevoerd, waarvan het gevolg was, dat de rich ting en aanleg der oorspronkelijk geprojecteerde lijnen in ons vorig verslag vermeld wer den gewijzigd. Den 30™ November werd door ons van die wijziging aan den Raad mededeeling gedaan en voorgesteld in beginsel goed te keuren eene

Gedigitaliseerde gedrukte materialen Haags Gemeentearchief

Jaarverslagen gemeente Den Haag | 1885 | | pagina 182