(>8
Arrondissements-rechtbank bij vonnis dd. 28
■Juli 1S85 bevestigd was, kwamen zij in cassatie,
doch de Uooge Raad verwierp dit beroep bij
arrest dd. 7 December 1885 (n°. 5251).
d. De in 1884 aan de Hollandsche IJzeren
Spoorwegmaatschappij geconcessioneerde stoom
tramweg den HaagScheveningen mocht dit
jaar niet in werking komen. Wel werd het
gedeelte tusschen de Laan van Meerdervoort en
het’ einde der terreinen van H. K. 11. de
Groothertogin van Saksen geheel en dat tus
schen de genoemde Laan en het Stationsge
bouw alhier grootendeels gereed gemaakt, doch
het afwerken van het overige gedeelte, de door
trekking tot het Kurhaus te Scheveningen, on
dervindt van de zijde van Delfland’s bestuur
vooralsnog bezwaren van dien aard, dat het
niet te voorzien is, dat dit gedeelte spoedig
tot stand zal komen.
De lijn werd intusschen in verbinding ge
bracht met de Gasfabriek, zoodat sedert eenigen
tijd de steenkolen ten behoeve dier inrichting
per wagon kunnen worden aangevoerd.
e. De spoorbaan, aanvangende op den Schenk-
weg bij het Bezuidenhout en loopende over den
Schenkweg, waarvoor in 1884 vei gunning was
verleend aan de IJselstoomtramweg-Maatschappij,
werd voltooid en in exploitatie gebracht.
f. In den dienst der Haagsche Tramway-
Maatschappij werd behoorlijk voorzien. Door de
Maatschappij werd aan het tramwegnet geen
uitbreiding gegeven.
Omtrent de exploitatie der tramwaymaatschap-
pijen, zoomede omtrent de aanvrage van de
heeren J. van Litii c. s. tot verkrijging eener
definitieve concessie voor den aanleg van enkele
I