(>8 Arrondissements-rechtbank bij vonnis dd. 28 ■Juli 1S85 bevestigd was, kwamen zij in cassatie, doch de Uooge Raad verwierp dit beroep bij arrest dd. 7 December 1885 (n°. 5251). d. De in 1884 aan de Hollandsche IJzeren Spoorwegmaatschappij geconcessioneerde stoom tramweg den HaagScheveningen mocht dit jaar niet in werking komen. Wel werd het gedeelte tusschen de Laan van Meerdervoort en het’ einde der terreinen van H. K. 11. de Groothertogin van Saksen geheel en dat tus schen de genoemde Laan en het Stationsge bouw alhier grootendeels gereed gemaakt, doch het afwerken van het overige gedeelte, de door trekking tot het Kurhaus te Scheveningen, on dervindt van de zijde van Delfland’s bestuur vooralsnog bezwaren van dien aard, dat het niet te voorzien is, dat dit gedeelte spoedig tot stand zal komen. De lijn werd intusschen in verbinding ge bracht met de Gasfabriek, zoodat sedert eenigen tijd de steenkolen ten behoeve dier inrichting per wagon kunnen worden aangevoerd. e. De spoorbaan, aanvangende op den Schenk- weg bij het Bezuidenhout en loopende over den Schenkweg, waarvoor in 1884 vei gunning was verleend aan de IJselstoomtramweg-Maatschappij, werd voltooid en in exploitatie gebracht. f. In den dienst der Haagsche Tramway- Maatschappij werd behoorlijk voorzien. Door de Maatschappij werd aan het tramwegnet geen uitbreiding gegeven. Omtrent de exploitatie der tramwaymaatschap- pijen, zoomede omtrent de aanvrage van de heeren J. van Litii c. s. tot verkrijging eener definitieve concessie voor den aanleg van enkele I

Gedigitaliseerde gedrukte materialen Haags Gemeentearchief

Jaarverslagen gemeente Den Haag | 1885 | | pagina 75