176
Scheveningschen weg niet verplichtend te stellen,
zoodra het. na ten minste één maand, gebleken
zoude zijn, dat de exploitatie langs die lijn
minder opbrengt, dan IS cents per tramkilo
meter en per wagen
5°. de Société Générale te verplichten aan de
stallen te Scheveningen een sierlijker voorkomen
te doen geven.
Naar aanleiding van de hierboven omschreven
door den Raad vastgestelde hoofdvoorwaarden,
ontvingen w ij van de Société Générale bericht,
dat zij bereid was die voorwaarden te aanvaarden,
onder voorbehoud echter, dat het aanvangspunt
en het tracé van de lijn naar Scheveningen in
de richting van den'nieuwen Badweg duidelijk
zouden worden omschreven, en dat de aard van
de verfraaiing der stallen te Scheveningen
vooraf geregeld en vastgesteld zoude worden.
Om aan dat bezwaar te gemoet te komen
besloot de Raad den 13en Juli het gebruik van
electriciteit als trekkracht toe te staan voor
enkel spoorvan het Plein, door de Houtstraat
of langs den Korten Vijverberg en het Tour-
nooiveld, door het Korte Voorhout tot aan de
Boschbrug, met een ombuiging langs de Prin-
cesse- en Koninginnegracht tot aan de Suina-
trastraat, voor zoover deze richting naar het
oordeel van B. en W. technisch uitvoerbaar
zoude blijken te zijn, zullende de lijn in het
tegenovergestelde geval, in plaats van door het
Korte Voorhout, haar tegenwoordige baan over
liet Smidsplein en door de Kanonstraat moeten
volgen; voor dubbel spoor van de Suma-
trastraat tot aan de Witte brug; voor enkel
spoor over de Witte brug en verder over den