39.
39
116
42
111
48
190
66
23
35
64
62
39
“910
of dorpschuiten betreft varen er tusschen
V
p
p
elders
de
p
p
n
p
p
B
P
P
P
p
p
p
p
p
p
p
1
I
1
1
1
I
1
1
1
1
1
I
1
1
1
1
1
p
p
1530 ton.
1314 in 1885.
143
158
75
144
178
36
869
zijn
2
1
2
1
3
1
1
1
1
1
samen 48
61 ton
299
334
124
52
95
80
67
20
5
9
17
8
18
18
14
17
18
15
16
14
14
2 metende
8
8
5
2
3
4
3
1
p
115
45
samen 68
tegen 53
1
2
2
I
12
en
samen
De beurtveren tusschen 's Gravenhage
volgende
Apeldoorn
Amersfoort
Bergen op Zoom
Zwolle
Breda
Deventer
den Helder en Nieuwediep 2
Geertruidenberg
Oosterhout
Rotterdam
Middelburg
Culemborg
I Dordrecht 2 metende 135 ton
I Breda 2
I ’s Hertogenbosch 2
Nijmegen
Maastricht
Arnhem
Gouda
p
1 metende
p
p
De volksschuiten, die als zoodanig tot het verledene behooren,
doen nu dienst als pakschuiten en zijn als zoodanig in deze
opgaaf vermeld, waaruit het vrij belangrijke verschil in aantal
Wat de markt
s Gravenhage en
Haarlem
Rotterdam
Amsterdam
Leiden
Utrecht
Schiedam
Delft
Vlaardingen
Alphen
Voorburg
Stompwijk
Leidschendam
Soeterwoude
Bodegraven
Zegwaard
Pijnacker
Zoe termeer
Maassluis
Maasland
Monster
Honsholredijk
Naaldwijk
Wateringen
Quintsheul
Poeldijk
's Gravesande
Loosduinen
Scheveningen en Rotterdam 3
Amsterdam 1
p
p
p
7 p
10
14
16
f50600 25 tegen resp. f 127.099.16 en f 45.688.18 in 1885.
Het dividend over 1886 belooft, voor zoo ver dit nu reeds
kon worden nagegaan, niet beneden het cijfer van verleden
jaar, zijnde 67O, te zullen blijven.
Van de „safes’’ (ijzeren kasten) in den brandvrijen kelder
is in den loop van 1886 het gebruik belangrijk toegenomen.
Dit mag voornamelijk toegeschreven worden aan de meerdere
bekendheid, die deze veilige bewaarplaats voor effecten en
andere waarden langzamerhand begint te verkrijgen.
g VII. Middelen van vervoer.
a. Te water.
Het getal stoombootdiensten tusschen 's Gravenhage en andere
plaatsen des Rijks bleef gelijk aan dat van 1885.
De volgende tabel wijst het aantal stoombootdiensten i 1
1886 aan
’s Gravenhage en
2 metende 114 ton