165
1JSSEL-ST00MTRAMWEG-MAATSCHAPPIJ.
!'p <le lijn Leiden-’s-Gravenhage werden in 1889
vervoerd 204745 reizigers. De totale opbrengst be
droeg f 33522.60.
Bij de invoering van den zomerdienst werd het
personentarief gewijzigd en tot afschaffing van retour-
kaarten in beginsel overgegaan.
Op 31 December 1889 waren voor den dienst
ter exploitatie aanwezig
1 Stationschef, 1 Chef-machinist, 1 Kantoorchef,
6 Machinisten, 6 Stokers, 2 Nachtstokers, 1 Bank
werker, 1 Smidsleerling, 3 Remise-arbeiders, 5 Con
ducteurs, 1 klerk. 2 Ploegbazen, 5 Wegarbeiders.
Verandering van personeel kwam weinig voor.
c. ^cderlandsche.bank (Agentschap der).
De gewone opgaven betrekkelijk dit agentschap
zijn opgenomen in Hoofdstuk VI van het' verslag
der Kamer van Koophandel, alwaar tevens mede-
deeliugen worden gedaan betrekkelijk de ’s-Graven-
haagsche Credietvereeniging en depositokas, de
Haagsche Coöperatieve Voorschotvereenigingde
's-( iravenhaagsche Hypotheekbank voor Nederland
en de eerste Nederlandsche Verzekeringmaatschappij
<>p het leveu eu tegen invaliditeit en ongelukken.
d. Inrichtingen van verschillenden aard.
1. Brood- en Meelfabriek te 's-Gravenhage, aan
de lloofls'iade met succursale aan de
Borneostraat.
Gedurende het jaar 1889 werden in de Meelfa
briek vermalen 3541 last tarwe en 174 last rogge,
tegen 2976 last tarwe en 151 last rogge in 1888.
Aan de beide broodfabrieken werd van alle brood-