60 Uit het te dier zake opgemaakt rapport van de lieeren van der Vegt en Stang blijkt, dat het kolenverbruik bedroeg 1.93 Kg. per uur en per paardenkracht, alzoo minder dan door den fabriekant was gewaarborgd. De fabrikant had dientengevolge, krachtens de bepaling van het contract, aanspraak op eene premie van f 5.563. Deze premie werd hem tegelijk met den voorlaatsten termijn, groot f 3.500, uitbetaald, terwijl in het najaar ook de uitbetaling van den laatsten termijn, groot f 2.125, volgde, waarmede dit werk geheel voltooid en de leveran cier ten volle van zjne verantwoordelijkheid ont heven was. Op 2 Juli werd het onderhoud der kanaal werken, waaronder begrepen waren herstel aan de hoofden, wegens stormschade, en versterking van kanaal- boorden, aanbestecd voor eene som van f 6.745. De uitvoering daarvan werd opgedragen aan P. J. Dubbelman te Dordrecht. Gedurende de onderhandelingen met Delfland omtrent de vaststelling der instruction van het personeel van het ververschingskanaal en gedurende het badsaisoen bleven de sluizen gesloten. Op 14 en 15 Maart werd het stoomgemaal in werking gebracht tot het verkrijgen eener geul in de voorhaven, op 1 en 2 April voor het doen eener proefmaling, van 8 —25 April bij wijze van proef neming voor zomerspuiing, van 1 11 Juni bij sluiting der binnensluis en van 30 September tut 3 October tot het verkrijgen eener geul in de voor haven. Te zamen was het stoomwerktuig 329 uren in werking. Gelurende den overigen tijd werd bij alle ebge tijen voor korteren of langeren tijd natuurlijk ge loosd, met uitzondering van 18 getijen, gedurende

Gedigitaliseerde gedrukte materialen Haags Gemeentearchief

Jaarverslagen gemeente Den Haag | 1889 | | pagina 66