92
Per Transport 1449576,15
522,500
29510,34
3112.52'
1632,327.39
5890,32
8335,20
53.253,552 K.G.
407.531
53,661,083 K.G.
8,781,318
57.743,589
66.524.907 KG.
43.096.151 Kg.
13.768,000
5
4725,62
Rest. 1'627.601,77
Voor deze levering werden nog de volgende
onkosten betaald als: aan de Hollandsche
Ijzeren Spoorweg Maatschappij voor rangeer-
loon tusschen het station en de fabr. f 18838.
voor rangeerloon op de fabriek - 1376.28
voor het lossen der kolen, enz. -9296,05’
zoodat de ontvangen kolen, tot eene hoeveel
heid van 57,743,589 K.G. netto hebben gekost f657,112,11
of f 11,38 per 1000 K.G., tegen f8.39 in het vorig jaar.
Voor distillatie werden gebruikt:
Duitsche en Engelsche kolen.
Australische kolen
a 1'11.65 1000 KG. -160397.20
5016,—
Hibernia en Wilhelmina
V ictoria gaskolen
Wilhelm. Vict. gaskolen a - 9,60
door Mees en Moens te Rotterdam
103,339 K.G. Austral. Bogheadkolen a 1'57.1000 KG. f
151,549 a -55,— -
en Zoon te Rotterdam:
door \V. Hoven
102,050 K.G. Fife Boghead kolen a f3O,5O 1000 KG. -
57,743,589 K.G. Te zamen
Hiervan af te trekken de restitutie van
extra rangeerkosten der Hibernia- en Wilhel-
na-Victoriakolen
Totaal.
waarmede werd voortgebracht:
14.304.791 M.'! gas of 266,58 M.;i per 1000 K.G.
van gemiddeld 15,47 kaarsen lichtsterkte.
De voorraad kolen op 1 Januari 1890
bedroeg
In het dienstjaar is ingeslagen
maakt te zamen.
Verbruikt werden
voor distillatie 53.661.083 K.G.
de stoommachines 623,000
de smederij 26,000
de calorifers 1,400
Trunsporteere 54.311,483 K.G. 66,524,907 KG'