36
o. in.
De afdeeling IJzerconstruction had zeer veel werk. Ten
het departement van Koloniën werden
3.800 000
1.500.000
350.000
duizend lantarens voor de
verschillende opdrachten
Het gemiddeld aantal
voor het zuiveren van
In het totaal werd aan
ruim 4.000.000 K.G. getrokken ijzer en staal;
3.800 000 gegoten ijzer;
1.500.000 lood;
350.000 koper.
personen, aan de fabriek verbonden
dienste van
vervaardigd
114 bruggen van verschillende samenstelling en afmetingen.
2 viaducten rustende op elf pijlers, waarvan de hoogte
varieerde van 8 tot 26 Meters locomotievenloodsen, werk
en bergplaatsen met hijschkranen, draaischijven, enz.
verschillende aanlegsteigers van aanzienlijke lengte;
6200 telegraafpalen met toebehooren zoomede waterkranen,
reservoirs, buisleidingen en belangrijke hoeveelheden wissel-
materieel.
Voor de Holl. IJzeren en de Ned. Z. Afrikaansche Spoor
weg Maatschappijen, had de fabriek voortdurend orders van
grooten omvang op spoorwegmaterieel, als bruggen, draai
schijven, waterkranen, enz.
De Koper- en Loodpletterijen hadden gedurende 1891 ge
regeld werk. Vooral de Loodpletterij ontwikkelde veel be
drijvigheid.
Buisenperserij. Het fabrikaat dezer werkplaatsen werd in
belangrijke hoeveelheden afgeleverd.
In de Koperslagerij gaven belangrijke orders voor de de
partementen van Oorlog en Marine veel werk. Onder de
overige bestellingen kwamen er een aantal voor ten behoeve
van Gasfabrieken, o. a. eene van duizend lantarens voor
straatverlichting te Utrecht en
voor Indië.
Voor verschillende Stoom- en andere Tramwegen werd
mede veel materiaal geleverd, als tongbewegingen, puntstuk-
ken en verdere benoodigdheden voor aanleg of exploitatie
van lijnen.
Voor eenige gasfabrieken werden geleverd gashouders van
onderscheiden samenstelling en afmeting en inrichtingen
- - ,„a gas.
de fabriek verwerkt