62
a.
2de
3de
4de
5de
6de
532
246
246
1177
117
Omtrent de wegen, aan polderbesturen of parti
culieren behoorende, wordt verwezen naar den ligger
der wegen en voetpaden, die als bijlage no. 14 achter
dit verslag is opgenomen.
b. Betreffende het Centraal Station voor Electrische
Stroomle vering te ’s-Gravenhage” kunnen wij het vol
gende vermelden.
Door de liquidatie van een der firmanten van de
vennootschaptrad dezede Nederlandsche Maatschappij
voor Electriciteit en Metallurgie, uit de Directie en bleef
het bestuur aan de overgebleven firmant, Siemens
Halske te Berlijnopgedragen.
In het Centraal Station zelve vonden slechts geringe
veranderingen plaats. Het aantal der stoommachines
en dynamo’s bleef onveranderdzoodat de stoomkracht
in het station voorhanden800 paardekrachten bedroeg
verdeeld over twee verticale compoundmachines van
300 paardekrachten en twee horizontale tweelingmachines
van 100 paardekrachten ieder.
Terwijl het vorig jaar ééne machine van 300 paarde
krachten voor het bedrijf ruim voldoende was, moesten
door de uitbreiding der stroomlevering van September
1891 af twee stoommachines tegelijk werken.
in de 2de klasse 71 zandgraven.
3de 18 zandgraven.
4de 15 zandgraven.
In 1891 werd voor het begraven van 1974 lijken aan
rechten ontvangen f 10.881.50, tegenover eene ontvangst
van f 10.401.545 voor het begraven van 2088 lijken inl890.
Het begraven was over de verschillende klassen aldus
verdeeld
6 lijken in de 1ste klasse.
Ï97Tlijken.
zonder voldoening van rechten.
C. WERKEN
NIET AAN DE GEMEENTE BEHOORENDE.
t