a. te water.
’s-Gravenhage
1
ft
den Helder
1889
1891
-122.423.60
-282.848.915
ft
ft
ft
ft
ft
ft
ft
ft
ft
ft
ft
ft
ft
ft
ft
ft
n
48
163
101
48
152
92
160
238
73
172
75
108
1
5
3
2
2
1
2
1
1
1
3
1
Het aantal
en
Rijks varende, waren gedurende
’s-Gravenhage-Amsterdam
Amsterdam- ’s Gravenhage
’s-Gravenhage-Rotterdam
Rotterdam-’s-Gravenhage
295 ton
67
1313
Zaandam
2 metende 128 ton.
ft
De uitkomsten van het Genootschap zijn dus weer zeer
gunstig.
Over het tijdvak 1 Juli 1879 31 Dee. 1884 bedroeg de winst f 26.362.625
1 Jan.1885 31 1889
1 1890 3! 1894
stoombootdiensten tusschen
andere gemeenten was als volgt
’s-G ravenhageDordrecht
Arnhem
Maastricht
ft Breda
’s-Hertogenbosch
Nijmegen
Zwolle
Sneek en
Leeuwarden
Gouda
ft den Helder
Amsterdam-Rotter
dam en
Dordrecht
samen 17
De stoombootdienst tusschen ’s-Gravenhage en
werd in 1894 opgeheven. Op Gouda werden twee stoom-
booten meer in de vaart gebrachteveneens werd een stoom
bootdienst geopend tusschen ’s-Gravenhage en
Nieuwediep.
De dienst tusschen ’s-Gravenhage—AmsterdamRotterdam
en Dordrecht is niet geregeld; daar dit stoomvaartuig toe
behoort aan de Firma Enthoven en Co alhier wordt het in
hoofdzaak gebezigd om ijzer voor de fabriek te vervoeren.
De geregelde scheepvaartdiensten en de markt of dorps-
schuiten, tusschen deze Gemeente en andere plaatsen des
1894 de navolgende:
8 metende
7. Middelen van vervoer.