a. te water. ’s-Gravenhage 1 ft den Helder 1889 1891 -122.423.60 -282.848.915 ft ft ft ft ft ft ft ft ft ft ft ft ft ft ft ft n 48 163 101 48 152 92 160 238 73 172 75 108 1 5 3 2 2 1 2 1 1 1 3 1 Het aantal en Rijks varende, waren gedurende ’s-Gravenhage-Amsterdam Amsterdam- ’s Gravenhage ’s-Gravenhage-Rotterdam Rotterdam-’s-Gravenhage 295 ton 67 1313 Zaandam 2 metende 128 ton. ft De uitkomsten van het Genootschap zijn dus weer zeer gunstig. Over het tijdvak 1 Juli 1879 31 Dee. 1884 bedroeg de winst f 26.362.625 1 Jan.1885 31 1889 1 1890 3! 1894 stoombootdiensten tusschen andere gemeenten was als volgt ’s-G ravenhageDordrecht Arnhem Maastricht ft Breda ’s-Hertogenbosch Nijmegen Zwolle Sneek en Leeuwarden Gouda ft den Helder Amsterdam-Rotter dam en Dordrecht samen 17 De stoombootdienst tusschen ’s-Gravenhage en werd in 1894 opgeheven. Op Gouda werden twee stoom- booten meer in de vaart gebrachteveneens werd een stoom bootdienst geopend tusschen ’s-Gravenhage en Nieuwediep. De dienst tusschen ’s-Gravenhage—AmsterdamRotterdam en Dordrecht is niet geregeld; daar dit stoomvaartuig toe behoort aan de Firma Enthoven en Co alhier wordt het in hoofdzaak gebezigd om ijzer voor de fabriek te vervoeren. De geregelde scheepvaartdiensten en de markt of dorps- schuiten, tusschen deze Gemeente en andere plaatsen des 1894 de navolgende: 8 metende 7. Middelen van vervoer.

Gedigitaliseerde gedrukte materialen Haags Gemeentearchief

Jaarverslagen gemeente Den Haag | 1894 | | pagina 588