18
HOOFDSTUK IV.
Kolen levering
7,55
u
7,43
h 43.614,10
H
tl
H
14.230.000
n
7,55
107.436,50
tf
4.380.000
u
7,55
33.069,
64.970.000 KG.
3.248,40
ft n
Consolidation-
gaskolen
Consolidation-
gaskolen
Schlügel und
Eisengaskolen
//213.816,—
12 170.000 KG.
28.320.000
5.870.000
en gasproductie.
31.282,94
te zamen. 519.641,64
Aangezien langs de lijn van den stoomtramweg
van het Station den Haag naar Scheveningen in
het jaar 1898 meer dan 5000 wagens van
10.000 Kg. werden vervoerd, werd gerestitueerd
door de Hollandsche Ijzeren Spoorweg-Maat
schappij over 64.968 ton kolen a 5 cent per ton
te zamen ƒ488.358,70
Voor deze leveringen zijn de volgende onkosten
betaald
Voor rangeerloonen tusschen het station der
Hollandsche Ijzeren Spoorweg-Maatschappij en de
Gasfabriek
aan de Hollandsche Ijzeren
Spoorweg-Maatschappij. 16.242,
b. Voor het lossen der kolen enz. 15.040,94
In 1898 werden uitsluitend Westphaalsche kolen gedistilleerd.
De levering der kolen geschiedde franco aan het station der
Hollandsche Ijzeren Spoorweg-Maatschappij alhier.
Door de heeren Van Nievelt en Co. te Rotterdam zijn geleverd
Almagaskolen a 7,43 per 1000 KG. 90.423,10
Blijft 516.393,24
De ontvangen kolen tot eene hoeveelheid van
64.970.000 Kg. hebben dus netto gekost
516.393,24 of 7,948 per 1000 Kg. tegen
7,847 in het vorige jaar.
Om tot verhooging der lichtkracht van het gas
te worden gebruikt is ingekocht van de firma
Over le brengen 516.393,24
w. o. de restitutie hieronder genoemd.