4
82
I
7°. Duinen.
De versterking met op elkaar gestapelde lagen zand
zakken van de teen der zandaanstorting bij de Gedenk
naald moest wederom hersteld en gedeeltelijk vernieuwd
worden.
De duinen langs het strand werden in het voorjaar
voor een groot gedeelte opnieuw met helm beplant.
Helmbeplanting en draadafrastering werden zooveel
mogelijk in goeden staat onderhouden.
Tusschen de abri op het station «Zeerust» van de
Hollandsche Uzeren Spoorweg-Maatschappij en de Vuur-
baakstraat, werd ter beveiliging van de aldaar met helm
6°. Kaaimuren en beschoeiingen.
Het onderhoud van de kaaimuren en beschoeiingen
geschiedde in eigen beheer; de werken bestonden in
het vernieuwen of invoegen van verschillende vakken
muurwerk en van rollagen en het vernieuwen van
verteerde beschoeiingspalen en planken.
Openbaar aanbesteed werd het maken van een ge
deelte kaaimuur langs den Trekvliet tusschen het Rijs-
wijkscheplein en de spoorwegbrug, ter lengte van
ongeveer '125 M en het maken van een gedeelte kaai
muur langs de Haringkade ter lengte van ongeveer
53.50 M.
Langs den Vijver in het Scheveningsche Bosch werd
weder over eene lengte van 100 M. steenglooiing op
voetschoeiing gemaakt.
In verband met den bouw van de bruggen over de
Loosduinschevaart, genoemd sub 4°, werden voor
rekening van de betrokken bouwondernemers (zie sub
b 1°.) langs beide oevers van die vaart gedeelten
kaaimuur en beschoeiing over eene totale lengte van
585 M. gebouwd.
Langs het Kanaal aan de Haringkade werd ten N.
W. van de Koninginnebi ug over eene lengte van 29 M.
voetschoeiing met steenglooiing gemaakten ten Z.
O. van de brug in den Nieuwe-Duinweg de voet
schoeiing met steenglooiing over een lengte van
155.50 M. vernieuwd, evenals langs de Beek ten Noor
den van den Scheveningscheweg over eene lengte
van 118.50 M.
i
’i