4 82 I 7°. Duinen. De versterking met op elkaar gestapelde lagen zand zakken van de teen der zandaanstorting bij de Gedenk naald moest wederom hersteld en gedeeltelijk vernieuwd worden. De duinen langs het strand werden in het voorjaar voor een groot gedeelte opnieuw met helm beplant. Helmbeplanting en draadafrastering werden zooveel mogelijk in goeden staat onderhouden. Tusschen de abri op het station «Zeerust» van de Hollandsche Uzeren Spoorweg-Maatschappij en de Vuur- baakstraat, werd ter beveiliging van de aldaar met helm 6°. Kaaimuren en beschoeiingen. Het onderhoud van de kaaimuren en beschoeiingen geschiedde in eigen beheer; de werken bestonden in het vernieuwen of invoegen van verschillende vakken muurwerk en van rollagen en het vernieuwen van verteerde beschoeiingspalen en planken. Openbaar aanbesteed werd het maken van een ge deelte kaaimuur langs den Trekvliet tusschen het Rijs- wijkscheplein en de spoorwegbrug, ter lengte van ongeveer '125 M en het maken van een gedeelte kaai muur langs de Haringkade ter lengte van ongeveer 53.50 M. Langs den Vijver in het Scheveningsche Bosch werd weder over eene lengte van 100 M. steenglooiing op voetschoeiing gemaakt. In verband met den bouw van de bruggen over de Loosduinschevaart, genoemd sub 4°, werden voor rekening van de betrokken bouwondernemers (zie sub b 1°.) langs beide oevers van die vaart gedeelten kaaimuur en beschoeiing over eene totale lengte van 585 M. gebouwd. Langs het Kanaal aan de Haringkade werd ten N. W. van de Koninginnebi ug over eene lengte van 29 M. voetschoeiing met steenglooiing gemaakten ten Z. O. van de brug in den Nieuwe-Duinweg de voet schoeiing met steenglooiing over een lengte van 155.50 M. vernieuwd, evenals langs de Beek ten Noor den van den Scheveningscheweg over eene lengte van 118.50 M. i ’i

Gedigitaliseerde gedrukte materialen Haags Gemeentearchief

Jaarverslagen gemeente Den Haag | 1899 | | pagina 84