90 In aansluiting met de afgraving bij de bocht in de Loosduinschevaart (zie sub 1°) werd voor rekening van de betrokken bouwondernemers de kaaimuur langs de Loosduinschekade over een lengte van 3 M. De versterking met op elkaar gestapelde lagen zand zakken van de teen der zandaanstorting bij de Gedenk naald moest wederom hersteld en gedeeltelijk vernieuwd worden. De duinen langs het strand werden in het voorjaar voor een gedeelte opnieuw met helm beplant. Helmbeplanling en draadafrastering werden zooveel mogelijk in goeden staat onderhouden. In het bestek van het den 11 den October aanbestede werk voor het maken van de visschershaven (zie sub 4°) is opgenomen afgraving en egaliseering van een groot deel der duinen tusschen den Kranenburgweg, den Westduinweg en de stoomtrambaan der Hollandsche Ijzeren Spoorweg-Maatschappij, en in verband met de doorgraving van den duinregel ten behoeve van den toegang tot de haven uit zee, omlegging van een deel der zeewering langs den Kranenburgweg en den Westduinweg. Over het algemeen bleef het natte strand vrijwel stationair en viel van het droge strand verhooging te constateeren. verlengd. Langs den vijver in het Scheveningschebosch werd weder over eene lengte van 100 M. steen glooiing op voetschoeiing gemaakt. Nieuwe voetschoeiingen met steenglooiingen werden gemaakt langs de Westzijde van de omgelegde Loos duinschevaart, en wel 53 M. benoorden, en 10 M. bezuiden de schutsluis; en 15 M. langs de Zuid-Oost- zijde van de Loosduinschevaart in verband met de sub 1° bedoelde afgraving. In de Raadsvergadering van 18 September 1900 werd besloten tot het bouwen van een kaaimuurter verkrij ging van een goede los- en laadplaats, langs het gedeelte van den Trekweg, tusschen de spoorbaan van de Holl. Ijzeren Spoorweg-Maatschappij en de Laakhaven. 7°. Duinen.

Gedigitaliseerde gedrukte materialen Haags Gemeentearchief

Jaarverslagen gemeente Den Haag | 1900 | | pagina 93