I
92
en beschoeiingen.
Het onderhoud van de kaaimuren en beschoeiingen
geschiedde in eigen beheer; de werken bestonden in
het vernieuwen of invoegen van verschillende vakken
muurwerk en van rollagen en het vernieuwen van
verteerde beschoeiingspalen en planken.
Openbaar aanbesteed werd het maken van 111.40 M’
kaaimuur langs den Zuid Oost-Buitensingel, tusschen
de voetbrug tegenover de Hekkelaan en de Rijnstraat,
en het maken van 36Ö M1 kaaimuur langs het ge
deelte van den Trekweg, tusschen hel in 1900 ge
bouwde gedeelte kaaimuur bij de spoorbaan van de
Hollandsche Ijzeren Spoorweg-Maalschappij en de
Laakhaven.
Langs den vijver in het Scheveningsche Bosch werd
weder over eene lengte van 100 M. steenglooiing op
voetschoeiing gemaakt.
Langs de Afzanderijvaart aan de Koningin-Emma-
kade, tusschen de Marnixkade en de Weimarslraal,
brieken zijn onder en nabij verschillende bruggen
haalijzers en -pennen aangebracht
De bruggen over de Veerkadegracht op het Spui,
tegenover de Kraneslraat, in de Wagenstraat en in
de Paviljoensgracht en die over laatstgenoemde gracht
tusschen Dunne Bierkade en Zuidwal werden, in ver
band met de demping van genoemde grachten, op
geruimd.
De brug over de Noordsingelgracht tegenover de
Anna-Paulownastraat werd, in verband met het over
kluizen van een gedeelte van die gracht opgeruimd.
Van de basculebrug over de Zuidsingelsgracht tegen
over de Paviljoensgracht kwam het Zuid-Oostelijk
landhoofd gereed; aanbesteed werd het maken en
opstellen van den bovenbouw dier brug.
In de Raadsvergadering van 2 Juli werd besloten
tot den bouw van een ophaalbrug over de Westsingel-
graclit tusschen de ’s-Gravenzandelaan en de te dempen
Prinsengracht. Zoowel wal afmetingen als constructie
betreft, is deze biug van tijdelijken aard gedacht met
het oog op de mogelijkheid, dat de Weslsingelgracht
in de toekomst gedempt zal worden.
6°. Kaaimuren