ij
74
195 M'.
135 M'.
360
1028
862
134
235
30
594 M'.
I
Binnenlandsche Zaken over eene door Z. E. gedachte
zeer beperkte grenswijziging tusschen ’s-Gravenhage en
Wassenaar.
Den 17en Juni werd aanbesteed de demping van de
Prinse- en Brouwersgracht en de aanleg van nieuwe
verkeerswegen op die te dempen grachten, (zie sub. b
2° en 3° en e 1° en 5°), den 20en November die der
Schelpsloot met de wijziging en verruiming van het
straatprofiel der Schelpkade (vergel. sub. b 2° en 3°).
2° Riolen.
De initialing van beekwater had, behalve op den
gewonen voet van April tot October, bovendien gedurende
den geheelen loop van het jaar H1 maal plaats, zoowel
voor het gewone doel als tot verversching van het
water in de slooten rondom de Alexanderkazerne.
Het riolennet onderging de navolgende uitbreidingen:
A. Riolen in nieuwe straten
Moerriool, Waldeck Pyrmontkade, tus
schen Van Speijkstraat en Laan
van Meerdervoort met zijriool te
zamen
Straat tusschen Wassenaarschestraat
en Zeekant
Persleiding Hoofdstoomgemaal
Nooduitlaat Hoofdstoomgemaal
Samen
B. Riolen in oude straten waar nog geen
riolen lagen:
Stationsweg
Moerriool, Waldeck Pyrmontkade tus
schen Elandstraat en Van Speijk
straat
Moerriool Laan van Meerdervoort
tusschen Waldeck-Pyrmontkade en
Zeestraat
Zijriool Laan van Meerdervoort (N.-
zijde) tusschen Waldeck-Pyrmont
kade en Anna Paulownastraat uv*
Overbrengen 2385 M’.
n
T
r
T)