217
HOOFDSTUK XIII.
A. Middelen van vervoer te water.
B. Middelen van vervoer te lande.
‘I
De Raad van Administratie der Hollandsche Ijzeren
Spoorwegmaatschappij deelde ons mede, dat de volgende
werken in 1905 zijn uitgevoerd aan het station en op
den stoomtramweg Den Haag—Scheveningen.
Station.
Een waterkraan voor vullen der locomotieven voor
de richting Leiden werd verplaatst om langere treinen
onder de overkapping te kunnen brengen.
Inrichtingen, in verband staande met de uitoefening
van handel en andere bedryven.
Onder 7 van het verslag der Kamer van Koop
handel en Fabrieken treft men aan eene opgave van de
stoomboot- en scheepvaartdiensten, zoomede de markt-
of dorpsschuiten, varende in geregelden dienst, tusschen
deze gemeente en andere gemeenten des Rijks.
Omtrent de uitkomsten der exploitatie van de ver
schillende spoor- en tramwegen en omnibusdiensten
kunnen wij het volgende mededeelen:
Van de Maatschappij tot exploitatie van Staatsspoorwegen
ontvingen wij de volgende opgave van het goederen
vervoer aan het station alhier, inclusief de stoomtram
den HaagScheveningen.
Totaal
Tonnen.
Totaal.
3754
13680
4339
72841
94G14
10925
25783 I
8362
79825
124895
Bestelgoed
Hlgoed
Stukgoed
Wagen ladings-
goed
Rechtstreeksche
verkeer
4424
1253
6426
11199
2778
16304
3512
395
3264
1543
296
2184
Binnenverkeer.
Vertrek. Aankomst.
Vertrek. Aankomst.
1720
834
4430