217 HOOFDSTUK XIII. A. Middelen van vervoer te water. B. Middelen van vervoer te lande. ‘I De Raad van Administratie der Hollandsche Ijzeren Spoorwegmaatschappij deelde ons mede, dat de volgende werken in 1905 zijn uitgevoerd aan het station en op den stoomtramweg Den Haag—Scheveningen. Station. Een waterkraan voor vullen der locomotieven voor de richting Leiden werd verplaatst om langere treinen onder de overkapping te kunnen brengen. Inrichtingen, in verband staande met de uitoefening van handel en andere bedryven. Onder 7 van het verslag der Kamer van Koop handel en Fabrieken treft men aan eene opgave van de stoomboot- en scheepvaartdiensten, zoomede de markt- of dorpsschuiten, varende in geregelden dienst, tusschen deze gemeente en andere gemeenten des Rijks. Omtrent de uitkomsten der exploitatie van de ver schillende spoor- en tramwegen en omnibusdiensten kunnen wij het volgende mededeelen: Van de Maatschappij tot exploitatie van Staatsspoorwegen ontvingen wij de volgende opgave van het goederen vervoer aan het station alhier, inclusief de stoomtram den HaagScheveningen. Totaal Tonnen. Totaal. 3754 13680 4339 72841 94G14 10925 25783 I 8362 79825 124895 Bestelgoed Hlgoed Stukgoed Wagen ladings- goed Rechtstreeksche verkeer 4424 1253 6426 11199 2778 16304 3512 395 3264 1543 296 2184 Binnenverkeer. Vertrek. Aankomst. Vertrek. Aankomst. 1720 834 4430

Gedigitaliseerde gedrukte materialen Haags Gemeentearchief

Jaarverslagen gemeente Den Haag | 1905 | | pagina 216