210 Maatschappij van af K. M. 57’ nabij het station, voor gemeenschappelijk gebruik, gebouwde hooge spoorbaan, met de vereischte weg- en wateronderdoorgangen, werd zoodanig voltooid, dat deze verhoogde spoorweg voor de sporen der H. IJ. S. M. op den 22en resp. den 25en Augustus in dienst genomen en het gedeelte oude baan buiten gebruik gesteld werd. Voor aansluiting aan deze hooge spoorbaan waren door de H. IJ. S. M. onderhanden genomen het verlengen en verbreeden der viaducten over den Rijswijkschen straat weg en den Trekvliet, met het uitvoeren van grond en spoorwerken, ten behoeve van de uitbreiding van het stationsempiacement, in verband met het t. z. t. daarin aankomen en vertrekken van de treinen der Z. H. E. Spoor weg-Maatschappij. Deze werken kwamen zoover gereed, dat zij gedeel telijk in aansluiting met bovenbedoeld gedeelte hoogen spoorweg in gebruik genomen konden worden. Stoom tram weg Aan het wachthuisje voor rangeerders nabij de post Koningstraat op het emplacement den Haag, werd een aanbouw voor lampenhok gemaakt; aan de halte Conradkade werd de spoorinrichting verlegd en een houten perron gemaakt aan de halte Groot-Hertoginnelaan w’erd een houten abri geplaatst. De navolgende opgave geeft een overzicht van het goederenvervoer dier maatschappij aan het station alhier, inclusief de stoomtram Den Haag— Scheveningen. Locaal verkeer. Tonnen. Totaal. Vertrek. Aankomst. 531527 146241 7182 195766 1S2338 Totaal 572773 11387 199370 203554 Bestclgoed IJlgoed Stukgoed Wagenladings- goed 4622 5843 10751 7817 11902 21527 2916 4095 5210 65 598 2941 214 1366 2625 I 158462 Rechtstreekse!) verkeer. Vertrek. Aankomst.

Gedigitaliseerde gedrukte materialen Haags Gemeentearchief

Jaarverslagen gemeente Den Haag | 1906 | | pagina 211