42
3
10-11
11-12
8-9
Leertijd.
Maandag
Maandag
Woensdag
Vrijdag
Vrijdag
zooveel mogelijk bij elkaar
te plaatsen, werd ’t onderwijs klassikaal gegeven.
I
85
41
54
47
61
86
21
16
38
17
35
86
11-12
11-12
3-4
9-10
3-4
9—10
9—10
8-9
2-3
8-9
240
130
79
76
97
86
10-11
10-11
2-3
Stotteren
Lispelen
Lispelen en stamelen
Stamelen op 1 letter.
Algemeen stamelen
Naselen
Door gelyksooï'tige gebrekkigen
De lessen aan de Koningstraat 118 B werden gegeven op
Maandag, Woensdag en Vrijdag van 8-12 uur, en bovendien
op Maandag en Vrijdag van 2-4 uur.
Het lesrooster werd zoo saamgesteld, dat:
le. 4 groepen kinderen behandeld konden worden, n.l.
A. groote stotteraars, B. stamelaars op 1 letter, C. kleine
stotteraars, D. algemeene stamelaars enz.;
2e. de oudsten ’t vroegst kwamen
3e. geen gelijksoortige groepen na elkander kwamen;
4e. de H. v. S. door de regelmaat de afwezigheid van een
kind gemakkelijk kon controleeren.
Iedere groep bestond uit 10 leerlingen.
't Overgroote deel der kinderen komt trouw. Spijbelen, zooals
dit vroeger moest bestreden worden kwam in de laatste 9
maanden niet voor. Soms vergeet men op school de kinderen
paar de spreekles te zenden Bij huisbezoek blijkt, dat men
t H. d. S. vaak wat omtrent de oorzaken van ’t verzuim
wijsmaakt. Op formulier N, krijg ik vaak van ’t H. v. S.
geen antwoord. In April en October werken de verzuimen
VERSLAG ONDERW. AAN SPRAAKGEBR. LEERLINGEN.
DAGE N.
A.
B.
C.
D.
Aantal uren.
GEBREK.
Gemiddelde.
Kleinste.
Grootste.
i
-