50
13
samengesteld uit aanwezige onderdeelen;
terwijl het onderhoudswerk voor een groot deel werd verricht
in enkele particuliere smederijen en wagenmakerijen. Om
verschillende redenen werd dit standpunt verlaten en wordt
sedert integendeel getracht om, voorzoover de hulpmiddelen
zulks toelaten, de herstellingen in de eerste plaats in eigen
beheer te doen uitvoeren en het nieuwe materieel te doen
leveren door fabrieken, die daarvoor meer speciaal zijn in
gericht. Wegens gebrek aan ruimte bleef het noodig nog
eenige onderdeelen door particulieren te doen vervaardigen.
Hiervoor worden de prijzen telkens bij vergelijking vast
gesteld.
In den loop van het jaar werden zoowel ter vervanging
als uitbreiding aangeschaft:
2 aschwagens (nieuw model) met afneembaren bak
2 vierwielige ijzeren sneeuwploegen;
4 driewielige veegmachines met reserve-borstels
5 veegwagentjes (lutocars) voor de asphaltstraten
1 vierwielige wagen voor het vervoer van afgekeurd
vleesch etc.;
10 kruiwagens;
1 handwagen voor de berging van afgekeurd vleesch in
de inrichting tot verwerking daarvan;
1 stalwagen;
8 rijwielen;
1 wittoestel;
1 gierpomp;
125 gereedschapzakjes voor voerlieden
16 complete een-paardstuigen
1 aambeeld;
1 blaasbalg;
69 wielen;
20 Collings patent-assen
3 controle-uurwerken
1 mangel met gummi rollen;
24 dozijn ballast schoppen;
125 schoppen
100 ijzeren sneeuwschuiven
20 stootijzers;
1280 piasavabezems
8500 rijsbezems.
Voorts werden in eigen beheer gemaakt:
2 sproeiwagens
2 brikwagens
1 modderwagen
1 fourage handwagen;
4 houten kruiwagens.
Gewijzigd werden:
VERSLAG OPENBARE REINIGING.