45
4
1908
1906
1905
Vaartuigen
1907
Steamtrawlers
Loggers
Bommen.
Schokkers
Garnalen booten
Andere vaartuigen
Totaal netto inhoud
Van de laatste haringreis kwamen hier binnen:
15 loggers en 68 bommen, waarvan 2 loggers en 26 bommen
naar de Maashavens vertrokken.
In het geheel kwamen binnen:
3
911
600
3494
1003
118
326334 M3.|
6
508
789
1937
965
152
246918 M’,
2
743
447
3805
941
340
286955 M3.
14
625
661
3699
930
89
275789 M3.
De doorvaart der binnenvoorhaven was steeds op de voor
geschreven diepte nml. 3.20 M. en 3.50 M. - D. P. gehouden,
en de binnenvoorhaven en binnenhaven werden weder op
3.50 M. D. P. uitgebaggerd.
Het weder gedurende de zomermaanden en het najaar
was over het algemeen voor de vaart op de haven gunstig.
28 April arriveerde de baggermolen met materiaal tot
uitvoering van het baggerwerk.
5 Mei kwam de hopper door het onklaar raken van het
stuurgerij even benoorden de haven tegen het strand aan
den grond. Met behulp van een sleepboot en door het lossen
van het zand kwam zij weder vlot en werd naar binnen
gesleept, Daar zij averij had bekomen vertrok zij naar
Rotterdam om gerepareerd te worden en kwam 16 Mei terug.
27 Mei verbrandde de ketel van den baggermolen waarom
hij tijdelijk door een anderen vervangen werd.
De hopper werd door den aannemer van het baggerwerk
verkocht en vertrok 6 Juli.
16 Februari kwamen 2 loggers met kolen uit Engeland,
doch daar het lossen nog al moeilijk ging omdat de vaar
tuigen daar niet voor zijn ingericht en bovendien de vrachten
niet schenen te loonen staakte een dit bedrijf na de eerste
reis terwijl de andere nog een reis deed. Dit laatste vaartuig
deed daarna nog twee reizen naar Engeland om scheeps-
brood te halen.
13 Februari arriveerde de voor de Noord- en Zuid-
Hollandsche Redding Maatschappij voor de haven gebouwde
motorreddingboot „Jhr. Rutgers van Rozenburg”. Het haven
personeel werd met het toezicht en het gewone onderhoud
belast. Zoowel met de motorboot als met de aan de haven
gestat ion neerde reddingmiddelen der N. en Z. H. R. Mij. werden
.5*
VERSLAG DER VISSCH ERSHAVEN.
i
«5
- i