Totaal
Den 20en Februari had een openbare aanbesteding
plaats van het door baggeren op diepte houden van de
haven, gedurende den tijd van 3 jaren, ingaande den
len Mei 1908.
Het laagst werd ingeschreven voor f 0.60 per M3. door
G. A. van Hattem te Sliedrecht, aan wien het werk voor
dien prijs is gegund.
Den 27en April werd met het baggerwerk begonnen
de haven was den 15 December op de voorgeschreven
diepte uitgebaggerd, zijnde 3.26 D.P. voor de binnen
voorhaven en 3.50 M. -4- D.P. voor de binnenhaven.
De uitgebaggerde grond was grootendeels slib.
Er werd weggebaggerd (in de vaartuigen gemeten):
uit den ingang naar den binnenvoorhaven
de binnenvoorhaven
binnenhaven
7671 M3.
11741
69096
88508 M3.
Na afloop, op 15 September, van de overeenkomst
tusschen het Rijk en den aannemer van Hattem, voor
het zandzuigen in de buitenhaven werd de zandzuiger
verwijderd.
Aan S. Schoonboom werd ondershands opgedragen
het herzetten van 1800 M2. bazaltglooiing langs de N.W.-
en N.O.-zijde der binnenhaven, benevens het aanstoppen
van een gedeelte glooiing, waarvoor een uitgaaf van
f 1688,werd gevorderd.
Onder de losstijger aan de N.W.-zijde van de binnen
haven werden 4 trappen in de bazaltglooiing gemaakt,
met loopbruggen, teneinde den bemanningen der kleine
vaartuigen, als schokkers, enz. beter gelegenheid te
geven met hun visch van boord te komen. De uitvoe
ring van dat werk geschiedde in eigen beheer, en
vorderde een uitgaaf van f 896.55het kwam den
25en Mei gereed.
De bovenkanten der frontvleugelmuren, weerszijden
den ingang der binnenvoorhaven, werden in Maart
met cement afgepleisterd en de door golfslag beschadigde
vakken van die muren hersteld. Bij den stormvloed
van 23 November werd echter opnieuw een gedeelte
dier muren beschadigdde weersgesteldheid liet her
stelling nog niet toe,
o->