I
52
15
den Hoofdcursus
de
Voor Boekhouden en Handelsr. de H.H. H. J. K. van Vianen
en P. C. Setteur.
heer O. ten Have.
H. C.
V. C.
V. c.
23
27
24
21
10
12
43
82
86
42
25
34
9
H. C. 100
1 klasse.
6 klassen.
3
2
Voor
3e
le
2e
3e
na examen
le
2e
3e
voorbereiding van den cursus tot zoover gevor-
Toen
derd was, werden den 17en Juli alle toegelaten leerlingen
in het gymnastieklokaal der school a/d Van Hoornbeekstraat
vereenigd, waar de officiëele opening door den Heer Burge
meester en den Heer Wethouder van Onderwijs plaats vond.
Voor Nederl.
Fransch
Duitsch
Engelsch
Boekh.
H. Aard.
Staatsinr. enz.
In verband hiermede werden gevormd:
le leerjaar van den Voorb. cursus 3 klassen.
Hoofdcursus
De verdeehng van de leerlingen voor
over de verschillende leervakken en klassen was als volgt:
leerl., 2e kl. 19 leerl., 3e kl. 25 leerl.
23
13
11
42
18
le kl. 81
Handelsaardrijkskunde
Staatsinrichting en Staathuishoudk.
de heer J. E. Stokvis.
Bovengenoemde heeren, wier benoeming voorloopig voor
één jaar geschiedde, traden in functie den 22en April en
wijdden dadelijk hunne krachten aan de samenstelling van
een leerplan. Onder leiding van ondergeteekende hadden tal
van vergaderingen daarvoor plaats. Het plan, dat door onder
linge samenwerking ontstond, werd na ingewonnen advies
van de Commissie van Toezicht den 9en Juni door B. en W.
goedgekeurd.
Hierdoor werd het mogelijk gemaakt de eischen voor toe
lating tot den Handelscursus vast te stellen en die leerlingen
te examineeren, die niet op rapport toegelaten werden.
In den loop van de maand Juni werden in de school aan
de Van Hoornbeekstraat voor de verschillende vakken en
klassen van den Voorbereidenden en den Hoofdcursus toe
latingsexamens gehouden.
Het resultaat van het onderzoek was, dat
op rapport tot de le kl. v/d. V. C. 17 leerl. werden toegelateh.
VERSLAG GEMEENTELIJKEN HANDELSCÜRSÜS.
n
n
71
r>
n
n
n
n
n
71
n
n
n
n
n
77
n
n
n
n
77
n
n
11
n
n
n
71
n
n
n
r>
n
n
r>
n
n
n
n
n
r>
n
n
r>
77
n
v
17
n
n
T>
V)
77
77
n
r>
77
77
77
het’
n
n
n
n
n Ti
r, 77
77 n
2e
n r
77
17
71
71
77
71
n
n