50 13 Verzonden. Ingekomen. 85 634 768 1001 155 640 530 708 186 270 363 268 schiedt eveneens door de staalbazen te ’s-Gravenhage en Scheveningen en door den stalbaas. Voorts wordt dagelijks melding gemaakt van de aangevoerde hoeveelheden stoffen van diversen aard. Deze rapporten worden, nadat daarvan door de met het hoofdtoezicht belaste ambtenaren inzage is genomen, op het kantoor uitgewerkt en de verschillende gegevens in registers vastgelegd. De leveringen geschieden volgens bestek, of bij onderhand- sche opdracht nadat zooveel mogelijk aan verschillende leve ranciers prijsopgaaf is gevraagd. De opdracht tot levering heeft steeds plaats per bestelbrief, waaraan zich een strook be vindt, die de leverancier verplicht is bij de aflevering onder- I teekend, met opgaaf der prijzen, aan het bureau in te zenden. Voorts deed zich in de laatste jaren meer en meer de behoefte gevoelen aan een centraalpunt van ontvangst en uitgifte van materialen enz. Te dien einde werd op den aschstaal voorloopig een lokaliteit voor magazijn ingericht. De goederen worden daar in ontvangst genomen en de bestelbrieven voor accoord afgeteekend. Ook de uitgifte en de administratie van dienstkleeding berust by het magazijn. De vele correspondentie, welke zoowel met het Gemeente bestuur als met particulieren gevoerd moest worden, gaf aanleiding om het archief op een wijze in te richten, die het opslaan van stukken vergemakkelijkt. Het is daarom verdeeld in „Ingekomen stukken” van en „Verzonden stukken” aan het Gemeentebestuur en Particulieren als hoofdgroepen, welke weder onderverdeeld zijn naar diverse aangelegenheden. Om een beeld te geven van de groote uitbreiding volgt hieronder het aantal ingekomen en verzonden stukken over de jaren 1906—1909. 1906 115 1907 185 1908 241 1909 193 ADMINISTRATIE. Particulieren. Gem. Bestuur. Gem. Bestuur. Particulieren.

Gedigitaliseerde gedrukte materialen Haags Gemeentearchief

Jaarverslagen gemeente Den Haag | 1909 | | pagina 1284