I
s
I
24 A
1
1!
8
De Nieuwtestamentische
Algebra (1 uur,1. Gebroken stelkunstige vormen; grootste
gemeene deeler en kleinste gemeene veelvoud; vergelijkingen
van den eersten graad met een of meer onbekenden; vierkants-
worteltrekking.
Nederlandsch (2 uur). Herhaling en voortzetting der spraak
kunst tot de leer der woordvorming. Taal- en stijloefeningen.
Spreekoefeningen. Lezen enz als in Klasse I, maar een weinig
zwaarder stof.
Fransch (2 uur). Voortzetting van het overzicht der spraak
kunst. Oefeningen als in Klasse I.
Duitsch (2 uur). Uitspraak en schrift. Oefeningen in het
spreken, schrijven en vertalen. Overzicht van het voornaamste
uit de spraakkunst.
Geschiedenis:
Bybelsche geschiedenis (1 uur)
geschiedenis;
Vaderlandsche geschiedenis (1 uur) Van 1555 tot 1718;
Algemeens geschiedenis (2 uur). Oude geschiedenis na Augus
tus en de geschiedenis der middeleeuwen.
Aardrijkskunde (2 uur). Behandeling van Azië, Afrika,
Amerika en Australië.
■fa
Derde klasse.
Latijn (6 uur). Herhaling en voortzetting der syntaxis (tot
111 van Stegmann’s Grammatica). Oefeningen. Lectuur uit
Caesar, Ovidius, Cicero.
Grieksch (5 uur). Herhalingen uitbreiding der buigingsleer; de
hoofdzaken uit de syntaxis. Oefeningen. Lectuur uit Xenophon.
Wiskunde:
Meetkunde (2 uur). De cirkel tot de regelmatige veelhoeken.
Uitbreiding en herhaling van het geleerde;
Algebra (1 uur). Vergelijkingen van den eersten graad met
meer onbekenden; systematische behandeling van de theorie
der wortelgrootheden.
Federlandsch (2 uur). Woordvorming. Iets over de geschie
denis der Nederlandsche taal. Lezing van proza en poëzie uit
de negentiende eeuw. Stijl- en spreekoefeningen. Inleiding tot
het overzicht der letterkunde. Opstellen.
Fransch (2 uur). Lezing en vertaling van gemakkelijk proza
den nieuweren tijd. Oefeningen in het spreken en schrijven.
Ihtilsch (2 uur). Herhaling en uitbreiding van de spraak
lost. Oefeningen als in Klasse II.
Fngelsch (3 uur). Uitspraak. Overzicht van het voornaamste
F
a|
‘ji
r’
-
VERSLAG OMTRENT HET CHRISTELIJK GYMNASIUM.
I