150
g. Telefoon.
li. Spoor- en Tramwegen.
Het personeel der begraafplaats bestaat uit één op
zichter, op eene jaarwedde van f 1800, en vier dood
gravers, waarvan drie op een weekloon ad f 14 en één
op een weekloon ad f 12.
Ten aanzien van den Gemeentelijken telephoondienst
verwijzen wij naar het betrekkelijk verslag, opgenomen
onder de bijlagen als no. 38.
Het electrisch tramwegner onderging geen uitbreiding.
De uitbreiding van de remise aan den Hartenhoekweg
kwam gereed en werd in gebruik genomen. De voor
malige paardenstallen en remise aan het Gevers
Deynootplein werden ontruimd en afgebroken.
In de Raadsvergadering van 13 Juli werd besloten
tot uitbreiding van het tramwegnet met sporen in de
Regentesselaan, eenerzijds aansluitend aan die van lijn 7
in de Laan van Meerdervoort, anderzijds aan die van lijn 5
op het Regentessepleinvoorts met sporen ter verlenging
van lijn 5 in de Regentesselaan nabij den Loosduinsche-
weg, door PaulKrugerlaan,Schalk-Burgerstraat,Scheeper-
straat, Herman Costerstraat, Van der Vennestraat naar
de Vaillantlaan, aldaar aansluitend aan de sporen van
lijn 6. In verband hiermede werd tevens besloten tot
een wijziging der vergunning .van 28 Maart 1904
29 Mei 1905, tengevolge waarvan het eindpunt van
lijn 6 werd gevestigd in de Vaillantlaan nabij den
Parallelweg, in plaats van bij het Station H. IJ. S. M.,
en waarbij aan de te exploiteeren lijnen werd toege
voegd een nieuwe lijn (12), voor welke de volgende
route werd vastgesteldRegentesselaan bij de Laan van
Meerdervoort Regentesselaan Paul Krugerlaan
V. d. Vennestraat Vaillantlaan Hollandsche Spoor
wegstation.
Door het Raadslid Hoejenbos werd voorgesteld, een
ontwerp-verordening vast te stellen ter bevordering
van een behoorlijke uitoefening van den dienst op de
lijnen, geëxploiteerd door de H. T. M. Dat voorstel werd