150 g. Telefoon. li. Spoor- en Tramwegen. Het personeel der begraafplaats bestaat uit één op zichter, op eene jaarwedde van f 1800, en vier dood gravers, waarvan drie op een weekloon ad f 14 en één op een weekloon ad f 12. Ten aanzien van den Gemeentelijken telephoondienst verwijzen wij naar het betrekkelijk verslag, opgenomen onder de bijlagen als no. 38. Het electrisch tramwegner onderging geen uitbreiding. De uitbreiding van de remise aan den Hartenhoekweg kwam gereed en werd in gebruik genomen. De voor malige paardenstallen en remise aan het Gevers Deynootplein werden ontruimd en afgebroken. In de Raadsvergadering van 13 Juli werd besloten tot uitbreiding van het tramwegnet met sporen in de Regentesselaan, eenerzijds aansluitend aan die van lijn 7 in de Laan van Meerdervoort, anderzijds aan die van lijn 5 op het Regentessepleinvoorts met sporen ter verlenging van lijn 5 in de Regentesselaan nabij den Loosduinsche- weg, door PaulKrugerlaan,Schalk-Burgerstraat,Scheeper- straat, Herman Costerstraat, Van der Vennestraat naar de Vaillantlaan, aldaar aansluitend aan de sporen van lijn 6. In verband hiermede werd tevens besloten tot een wijziging der vergunning .van 28 Maart 1904 29 Mei 1905, tengevolge waarvan het eindpunt van lijn 6 werd gevestigd in de Vaillantlaan nabij den Parallelweg, in plaats van bij het Station H. IJ. S. M., en waarbij aan de te exploiteeren lijnen werd toege voegd een nieuwe lijn (12), voor welke de volgende route werd vastgesteldRegentesselaan bij de Laan van Meerdervoort Regentesselaan Paul Krugerlaan V. d. Vennestraat Vaillantlaan Hollandsche Spoor wegstation. Door het Raadslid Hoejenbos werd voorgesteld, een ontwerp-verordening vast te stellen ter bevordering van een behoorlijke uitoefening van den dienst op de lijnen, geëxploiteerd door de H. T. M. Dat voorstel werd

Gedigitaliseerde gedrukte materialen Haags Gemeentearchief

Jaarverslagen gemeente Den Haag | 1910 | | pagina 150