20
33/4 j
11
Burgerscholen.
v.
Op de overige scholen als voren.
2’ƒ2 'jongens.
2’/2 meisjes.
5
4
S'A
67/
572
VII.
6 (5)
4
574
*74
5
I. I 11. i
5 i
4
5
5
5 I
iv.
4>/2 6
33/4
6'4
4'//
*74
VI.
5
4
KLASSE.
Korte Lombardstraat 11
ut. id. 7
Neptuuusstraat
id.
N.-1V. Buitensingel 291
Algemeen leerplan le en 2e klasse scholen:
Het aanvankelijk rekenonderwijs omvat de kennis van de
geheele getallen tot 100. Het wordt gedurende de 2 eerste
leerjaren gegeven; in denzelfden tijd valt de behandeling
van de klok, van de geldstukken en van de lengtematen
tot den M. Het Be leerjaar omvat de geheele getallen tot
1000; van ’t metriekstelsel wordt behandeld de lengtematen.
In ’t 4e leerjaar worden behandeld de geheele getallen
ook boven 1000; van ’t metriekstelsel de vlaktematen.
In ’t 5e leerjaar nog de geheele getallen zoover noodig
en de eerste leerkring der breukenvan ’t metriekstelsel de
vlaktematen en de inhoudsmaten.
In de le helft van ’t 6e leerjaar de 2e leerkring der
breuken; van het metriekstelsel de inhoudsberekening met
geheele getallen,
In de 2e helft van ’t 6e leerjaar van het metriekstelsel
de inhoudsberekening met breuken. Voorts herhaling van
een en ander.
33/4 3-3/.
•>34 -
43.4
4
III.
I 57.
4
6'/4
4 5V4
5
Burgerscholen: Als boven.
In ’t 4e leerjaar loopt de behandeling der geheele ge
tallen af; begonnen wordt met den le leerkring der breuken.
Van ’t metriekstelsel worden de vlaktematen geheel be
handeld en wordt met de inhoudsmaten een aanvang
gemaakt.
In ’t 5e leerjaar wordt de le leerkring der breuken af
gehandeld en ook de 2e leerkring door gewerkt.
Van ’t metriekstelsel de inhoudsberekening met geheele
getallen.
vin.IX.
3 2
Z'/a
2'/2