20
i 17,
1'/.
xn.
1,2
11
2
i 17,
11 I 1
27* I 2
17,1 - I -
J2‘ H.’ rï’
O*
i'/,
l 17*
2
1’/*
19
Openbare scholen der le klasse.
Jaarkl.
Op de overige als voren.
Burgerscholen.
2
Op de overige als
voren.
KLASSE.
Korte Lombardstraat
Waalstraat
X.-W. Buitensingel 292
Zuidwal
Copernicusstraat
Vin.
2
handen
arbeid.
II.
1
2
1
x.
1_7,
I 2
17*
2
VII.
2
17,
1
2
1
4
2
l
2
2
XI.
1
IX.
2
2
17,
i 27,
2
2>/,
v.
2
17,
IV,
I iv-
2
IV,
IV,
2
1
I. II.
l'/Jl'A
4
12
1
2
2
in. IV.
l'/JlV,
37, 3’/,
2
1
2
IV, 1'
VI.
2
IV,
1
2
1
I.
2
17,
2 I 2
17b 17.
2
3
KLASSE.
Achter-Raamstraat
IHoefkade
de Vliegerstraat
I Bakkerstraat
Storten bekerst raat
Tullingstraat
V. VI.
I'Jb/i
4 5
2 2
1 1
2'/* 2'\
,:i'biv,
vu. i vul i ix.
2 l’/*2
1
27*
1 o.
in.
Algemeen leerplan le en 2e klasse scholen:
In de eerste 2 leerjaren draagt het teekenonderwijs een
voorbereidend karakter en heeft ten doel eenige bedreven
heid in het teekenen van rechtlijnige figuren aan te brengen.
In het 3e leerjaar wordt hiermede voortgegaan. Verder
wordt geteekend uit de vrye hand naar eenvoudige fiuguren
(wandplaten) en naar voorwerpen die bijna geen relief
hebben.
In het 4e en 5e leerjaar wordt voortgegaan met het tee
kenen naar wandplaten en de hierboven bedoelde voor
werpen.
6e leerjaar: Voorzetting als boven. Oefening in het waar
nemen en weergeven van perspectivische vormveranderingen.
Burgerscholen: Als boven.
7e leerjaar: Voorzetting van het in het 6e leerjaar ge
leerde. Voorts teekenen van voorwerpen uit het dagelijksch
leven, waarbij enkele met gebogen oppervlak en naar een
voudige pleister voorbeelden.