20
Openbare scholen der le klasse.
Als voren.
Burgerscholen.
2
3 i
2
- I
J 2'h
I
I 3
I 3
2
2*
3 I
Algemeen leerplan voor le en 2e klasse scholen:
le leerjaar. Vooroefeningen in het breien. Eerste kousje
beginnen. Vooroefeningen voor ’t merken.
2e leerjaar. Breien: het le kousje afwerken. Herhaling
van de kous. Merkenletters en cijfers.
3e leerjaar. Breien alleen tot herhaling. (Herhaling van
’t merken. Aanvangen met naaien (naden met uitzondering
van de moeielijkste.) Beginnen met kousen stoppen.
4e leerjaar. Voortzetting van ’t naaien (moeielijker naden)
Eerste oefening in het verstellen. Kousenstoppen wordt voort
gezet. Eerste oefening in het mazen.
5e leerjaar. Verstellen en mazen wordt voortgezet. Met
het linnen en keperstoppen en het verstellen van breiwerk
wordt een aanvang gemaakt.
6e leerjaar. Verstellen van breiwerk (voortzetting.) Linnen
en keperstoppen (voortzetting; gaatjes, scheur, winkelhaak.)
Knippen en naaien van lijfgoed in den eenvoudigsten vorm.
Algemeene herhaling.
Burgerscholen: Nuttige handwerken als voren.
Fraaie handwerken: le tot 6e leerjaar als boven (uitge
zonderd algemeene herhaling.)
vu. i vin.
2
l’/i i F/t I
li.- li
21
3
3
3
3
3
3
3
IX.
l'/ï
1‘2
-
I
2
3
3 i
3 1
2'
2
11.
IX. i
3
1'
3
2'/i
vin.
3
3
XI.
3
3
XII.
3
3
2
3
I 111.
3
2>/s
2
3
3
3
3
3
3
KLASSE.
Korte Lombardstraat
Schelpkade
v. Merlestraat
Hoornbeekstraat
Atjehstraat
Copernicnsstraat
KLASSE.
Achter-Raamstraat
Bakkerstraat
Kerkstraat
Hoefkadc
v. Dijckstraat
s
3
IV.
j 3
3
3
2
3
VI.
3 i
3 I
3
3
3
I VII.
3
3
3
3
3
2'/-
2
3
VI.
3
3
3
2
2
3
3
3
3
2‘;
2
3
I.
UI. IV.V.
3
3
3
3
3
I 1. II.
2
l'/23
3
3
22>/2