i fi 49 I Zesde klasse. Latijn (A en B 5 uur). Cursorische lectuur uit de schrijvers der vorige klasse. Overzicht der letterkunde. (A 3 uur). Herhaling der spraakkunst. Oefeningen. Lec tuur uit de schrijvers der vorige klasse. Romeinsche Antiquiteiten (A 1 uur). Voortzetting van het in de vorige klasse behandelde. De Romeinsche staatsin richting. Grieksch (A en B 4 uur). Cursorische lectuur uit de schrijvers der vorige klasse. Overzicht der letterkunde. (A3 uur). Lectuur uit Plato en van dramatische poëzie. Wiskunde. Meetkunde (A en B 2 uur). De bol. Herhaling der plani metrie en stereometrie. Nederlandsch (2 uur). Voortzetting van het overzicht der letterkunde tot ongeveer 1830 Lezing van klassieke stukken uit vroegeren en lateren tijd. Opstellen. Fransch (1 uur Lezing en verklaring van meesterwerken uit de letterkunde. Geschiedenis Algemeene (1 uur). Van het begin der Fransche revolutie tot 1848. Vadérlandsche (A 1 uur) Van 1713 tot 1848.ï)e ontwikkeling der staatsinstellingen van de republiek. Natuurlijke Historie (B 1 uur). Overzicht van de systema tiek der planten. Determineeren van planten. Natuurkunde (A en B 2 uur). Populaire natuurkunde: grondbegrippen der mechanica; warmte; magnetisme. (B 1 uur). Inleiding tot de mechanica. Scheikunde (2 uur). Anorganische scheikunde. Wiskundige Aardrijkskunde (1 uur). Eenige hoofdpunten. Helrreeuwsch (2 uur, facultatief). Gramatica. Oefeningen. Lectuur van gemakkelyke proza. Duitsch (2 uur). Lezing en verklaring van meesterwerken uit de letterkunde. Beknopt overzicht der letterkunde. Engelsch (2 uur). Lezing en verklaring van meesterwerken uit de letterkunde. Beknopt overzicht der letterkunde. Geloofsleer (1 uur). Gedeeltelijk overzicht. Lezing van stukken uit het Grieksche Nieuwe Tetstament. 6 VERSLAG OMTRENT HET CHRISTELIJK GYMNASIUM.

Gedigitaliseerde gedrukte materialen Haags Gemeentearchief

Jaarverslagen gemeente Den Haag | 1911 | | pagina 1547