165
Lijn 12 (Laan van Meerdervoort Station Holl. Spoor)
werd op 1 Mei voor het gebruik opengesteld.
In de Raadsvergadering van 12 Juni werd op grond
van Art. 2 (7) der vergunning aan de H.T.M., besloten
tot uitbreiding van het Gemeentelijk Electrisch tram-
wegnet door den aanleg van sporen in de Groot Hertoginne-
laan tusschen Laan van Meerdervoort en Waldeck
Pyrmontkade, in de Jacob Gillisstraat, de Frederik
Hendriklaan en de Statenlaan, waardoor de mogelijkheid
vooreen nieuwe tramverbinding tusschen het N.W. deel
van de Gemeente met de binnenstad wordt verkregen
en een deel van het toenemend verkeer op lijn 3 kan
worden opgenomon.
In dezelfde Raadszitting werd een motie van het
Raadslid Helsdingen, strekkende tot afschaffing van het
zöne-tarief, verworpen.
Een verzoek van bewoners van het Frankenslag-, de
Johan van Oldenbarneveltlaan, den Kanaalweg, de
Cornelia Jolstraat en aanliggende straten, strekkende tot
verlegging van de zönegrens voor de lijnen 8 en 10 van
de electrische tram, naar het punt van samenkomst van
deze lijnen op den Scheveningscheweg, werd in de
Raadsvergadering van 10 Juli in handen van Burge
meester en Wethouders gesteld ten fine van prae-advies.
Door Burgemeester en Wethouders werd d.d. 24 27
Januari de Haagsche Tramweg-Maatschappij aangeschre
ven als veiligheidsmaatregelen zorg te dragen, dat
uiterlijk 31 December 1911 alle aanhangwagens zijn
voorzien van baanruimers en dat, van uiterlijk 1 Mei
te voren af, op eiken motorwagen steeds aanwezig zijn
twee vijzels, een zaag en een bijl.
De Haagsche Tramweg-Maatschappij kwam bij adres
van 25 Februari, tegen de aanschrijving in beroep bij
den Raad, uit krachte van Art. 52 van hare Vergunning,
welk beroep in de Raadsvergadering van 13 Maart in
handen van Burgemeester en Wethouders werd gesteld
ten fine van praeadvies. Het praeadvies, strekkende tot
handhaving van de bovengenoemde aanschrijving van
24 27 Januari, doch met uitstel van de daarin genoemde
data, werd aangenomen in de Raadsvergadering van
7 December.