16
4
In het geheel kwamen hier binnen:
1908
1907
Vaartuigen.
1911
1910
1909
1
740
227
4090
2086
91
272219M3.
I
2
743'
447
3805
941
340
286955M3.
2
911
600
3494
1003
118
326334M s
1
658
360
4116
1918
69
258960M3.
Stoomtrawlers
Loggers
Bommen
Schokkers.
Garnalen booten
Andere vaartuigen
Totaal netto inhoud
3
416
413
3358
905
92
207426M3.
Den 2den Januari braken de trossen van de vaartuigen
SCH. 437, 407, 456, en 393 door de zware deining in de
binnenhaven, en bekwamen eenige averij.
Den 6den Januari brak de zuigbuis van den zuiger, welke
in den doorgang der binnenvoorhaven lag te werken,
Den 21sten Januari kwam de logger SCH. 430 tusschentijds
van de visschery terug, omdat de schipper van het vaartuig
zich ernstig gekneusd had door een val in het ruim.
Den 3den April braken door de zware deining de trossen
der sleepbooten, van den logger SCH. 36 en de bom SCH. 7.
Den 2den Mei werd de zuiger Nautulus van den aannemer
Prins in de haven gebracht.
Den 4den Mei werd de baggermolen Rotterdam naar den
Waterweg gesleept.
Den 15den Augustus kwam de Engelsche kotter LT. 173,
met laag water, zeilende de buitenhaven in; het vaartuig
stootte zwaar en werd door de zee bezuiden den ingang der
binnenvoorhaven geslagen, alwaar het aan den grond kwam
te zitten. Met behulp van havenbedienden kon het vaartuig
met veel moeite vlot gebracht worden.
Den 25 September werd het lyk van een der opvarenden
van den schokker HD. 62, welke persoon sedert eenige dagen
vermist werd, uit de haven opgehaald. Het werd met den
schokker UK. 61 naar den Helder vervoerd.
In den nacht van 30 September op 1 October, bij buiten
gewoon stormweder, werden verscheidene vaartuigen van
hunne trossen geslagen. Vele dier vaartuigen lieten hun
anker vallen en konden zich daarop houden. De schokker
SCH. 31, waarvan de trossen braken, dreef zonder bemanning
uit de binnenhaven en sloeg hoog op de helling alwaar hij
belangryke averij bekwam.
Den 9den October kwam de bom SCH. 219, zeilende de
VERSLAG DER VISSCHERSHAVEN.