i
f
21
r
38
<1<*
1102 wagons.
1105
1057
91!»
1053
Zooals reeds in vorige verslagen is medegedeeld, spruit
de vermindering van het aantal wagons in het jaar 1910
voort uit een andere wijze van afvoer der privaatstoffn.
De vermeerdering gedurende dit jaar is het gevolg van
uitbreiding der Scheven ingsche afdeelingen.
In de vroeger vermelde wijze van bewerking der stoften
kwam geen verandering.
Als gevolg van den door het College van Burgenteen er
en Wethouders in November 1907 ingevoerden maatn 'pel
om van Gemeentewege aan particulieren gelegenheid te
geven om tegen betaling puin, grond en dergelijke sto’
aan te voeren, ter voorkoming van hinder, die hiervan "p
de onbebouwde terreinen rondom de stad wordt onder
vonden, werd in het geheel 977 M3., aangevoerd waar’ooi
werd ontvangen f 586,65.
De aanvoer van voor de gezondheid schadelijke st '!eU
is te allen tijde vry.
In het geheel werden aangevoerd totaal 174.551 N 1,1
vaartuig en van Scheveningen per spoorwagon door de
Holl. IJz. Spoorw. My. De stoffen uit laatstgenoemd stads
deel worden aangevoerd op den aschstaal aan den West-
duinweg, alwaar zij worden gelost in een loods en opnieuw
met kruiwagens opgeladen in spoorwagons; dit is even
eens het geval met het daar door particulieren aange
voerde vischafval, hoepels enz. Een uitzondering hierop
maakt het veegvuil en een deel van de rioolmodder, die
ter plaatse worden verwerkt en als meststof afgeleverd;
deze hoeveelheid is naar verhouding zeer gering. Voor
dat vervoer, waarvoor met de Holl. IJz. Spoorw. Mij een
overeenkomst is gesjoten, zijn dagelijks 9 wagons in ge
bruik. Hiervoor wordt, ongerekend een jaarlijksche huur
ad f 150.per wagon, een vracht betaald ad f 3,40 per
wagon, met een minimum van 1000 wagons per jaar.
Vervoerd werden in:
1907
1908
1909
1910
1911
VERSLAG OPENBARE REINIGING.