46
7
VERSLAG GYMNASIUM.
6. Gedrag der leerlingen, gang en uitkomsten
van het onderwys.
en de ijver der
Over het algemeen gaven het gedrag
leerlingen reden tot tevredenheid.
Het onderwijs in het Hebreeuwsch werd gedurende den
cursus 1911/12 gevolgd door 4 leerlingen uit de 5e en 6
uit de Ge klassein den loopenden cursus door 5 uit de 5e
en 1 uit de 6e klasse.
Op 31 December 1912 volgden 70 mannelijke leerlingen
het onderwijs in de gymnastiek en wel 31 uit de le, 18
lit de 2e, 9 uit de 3e, 7 uit de 4e en 5 uit de 5e klasse.
Van de vrouwelyke leerlingen namen aan het onderwijs
ni de gymnastiek deel: 15 uit de le, 17 uit de 2e, 3 uit de
',e> i uit de 4e en 3 uit de 5e klasse.
Na de Kerstvaeantie woonde een toehoorder verschillende
lessen in de 6e klasse by, totdat hij op 22 Januari, na in
de overige vakken examen te hebben afgelegd, leerling werd.
lu het laatst van Mei werd nog eene leerlinge tot de
eerste klasse toegelaten.
Met den aanvang van den nieuwen cursus legden 7 can-
didaten examen af voor de eerste klasse, waaronder 5 meisjes.
Daarvan slaagden 5, waaronder 4 meisjes.
Op 8 October werd een adspirant voor de 2e klasse toe
gelaten, op 19 November eene adspirante voor de 4e klasse,
terwijl een candidaat voor de 3c klasse, slechts in de 2e
mocht plaats nemen, van welke vergunning hij echter geen
gebruik maakte.
In den cursus 1912/13 genieten 6 leerlingen (waaronder
2 meisjes) kosteloos onderricht, namelijk een in de le, een
in de 3e, een in de 4de, een in de 5e en 2 in de 6e klasse.
11. Van de buitengewone.