47 Cursorische lectuur uit de schrijvers van Plautus of Terentius. Overzicht en B 2 unr). De bol. Herhaling 'Ier plain het voorgaande- Zesde klasse. Latijn (A en B 5 uur), der vorige klasse en der letterkunde. (A 3 uur). Herhaling der spraakkunst. Oefeningen. Lectuur uit de schrijvers der vorige klasse. Romeinsche Antiquiteiten (A 1 uur). Voortzetting van het in de vorige klasse behandelde. De Romeinsche staatsin richting. Grieksch (A en B 4 uur). Cursorische lectuur uit de sell rijvet' der vorige klasse. Overzicht der letterkunde. (A 3 uur). Lectuur uit Plato en van dramatische poëz"- Wiskunde. Meetkunde. (A metrie en stereometrie. (B 2 uur). Herhaling en uitbreiding van Beginselen der coördinatenleer. Algebra (A en B 1 uur). Algemeene herhaling. Duitsch (2 uur). Lezing en verklaring van meesterwerken uit de letterkunde. Beknopt overzicht der letterkunde. Engelsch (2 uur). Lezing en verklaring van meesterwerken uit de letterkunde. Beknopt overzicht der letterkunde. Geloofsleer (1 uur). Gedeeltelijk overzicht. Lezing van stukken uit het Grieksche Nieuwe Testament. Geschiedenis Algemeene (1 uur). Van het begin der Fransche revolutie tot 1848. Vaderlandsche (A 1 uur). Van 1713 tot 1848. De ontwik keling der Staatsinstellingen van de republiek. Natuurlijke Historie (B 1 uur). Overzicht van de systema tiek der planten. Determineeren van planten. Natuurkunde (A en B 2 uur). Populaire natuurkunde: grondbegrippen der mechanica; warmte; magnetisme. (B 1 uur). Inleiding tot de mechanica. Scheikunde (B 2 uur). Anorganische scheikunde. Wiskundige Aardrijkskunde (1 uur). Eenige hoofdpunten. Hebreeuwsch (2 uur, facultatief). Gramatica. Oefeningen- Lectuur van gemakkelijk proza. fi VERSLAG OMTRENT HET CHRISTELIJK GYMNASIUM.

Gedigitaliseerde gedrukte materialen Haags Gemeentearchief

Jaarverslagen gemeente Den Haag | 1912 | | pagina 1089