47
Cursorische lectuur uit de schrijvers
van Plautus of Terentius. Overzicht
en B 2 unr). De bol. Herhaling 'Ier plain
het voorgaande-
Zesde klasse.
Latijn (A en B 5 uur),
der vorige klasse en
der letterkunde.
(A 3 uur). Herhaling der spraakkunst. Oefeningen. Lectuur
uit de schrijvers der vorige klasse.
Romeinsche Antiquiteiten (A 1 uur). Voortzetting van het
in de vorige klasse behandelde. De Romeinsche staatsin
richting.
Grieksch (A en B 4 uur). Cursorische lectuur uit de sell rijvet'
der vorige klasse. Overzicht der letterkunde.
(A 3 uur). Lectuur uit Plato en van dramatische poëz"-
Wiskunde.
Meetkunde. (A
metrie en stereometrie.
(B 2 uur). Herhaling en uitbreiding van
Beginselen der coördinatenleer.
Algebra (A en B 1 uur). Algemeene herhaling.
Duitsch (2 uur). Lezing en verklaring van meesterwerken
uit de letterkunde. Beknopt overzicht der letterkunde.
Engelsch (2 uur). Lezing en verklaring van meesterwerken
uit de letterkunde. Beknopt overzicht der letterkunde.
Geloofsleer (1 uur). Gedeeltelijk overzicht. Lezing van
stukken uit het Grieksche Nieuwe Testament.
Geschiedenis
Algemeene (1 uur). Van het begin der Fransche revolutie
tot 1848.
Vaderlandsche (A 1 uur). Van 1713 tot 1848. De ontwik
keling der Staatsinstellingen van de republiek.
Natuurlijke Historie (B 1 uur). Overzicht van de systema
tiek der planten. Determineeren van planten.
Natuurkunde (A en B 2 uur). Populaire natuurkunde:
grondbegrippen der mechanica; warmte; magnetisme.
(B 1 uur). Inleiding tot de mechanica.
Scheikunde (B 2 uur). Anorganische scheikunde.
Wiskundige Aardrijkskunde (1 uur). Eenige hoofdpunten.
Hebreeuwsch (2 uur, facultatief). Gramatica. Oefeningen-
Lectuur van gemakkelijk proza.
fi
VERSLAG OMTRENT HET CHRISTELIJK GYMNASIUM.