I
-
1
157
en
gedeeld, dat niet kon worden medegewerkt tot het tot
standkomen eener wijziging van de wet van 24 Juli 1899
(Stbl. No. 194), welke de Regeering noodig achtte om te
kunnen voldoen aan het door den Gemeenteraad tot
H. M. de Koningin gericht verzoek om wettelijke zeker
heid te verkrijgen, dat in de buitenhaven overeenkomstig
de bedoeling der wet van 24 Juli 1899 de maximum
diepte van 2 66 M. -h N. A.P. zooveel mogelijk worde
onderhouden over een strook ter breedte van 60 M.,
met geleidelijke vermeerdering van die diepte tot ten
minste 3.50 M. -r- N. A. P. in en buiten den mond der
buitenhaven.
5°. Bruggen.
Het onderhoud van de bruggen had in eigen beheer
plaats: het verfwerk werd openbaar aanbesteed.
De gewone onderhoudswerkzaamheden bestonden in
hoofdzaak in het vernieuwen van dekken, het herstellen
en invoegen van metselwerk en het schoonmaken en
smeren van de machinedeelen der beweegbare bruggen.
Van de brug over de Sprank in den Raamweg werden
de houten landhoofden en eenige liggers vernieuwd.
Van de brug ZiekeSpui werd een der landhoofden
met een der aansluitende vleugelmuren door verankering
mi puinstorting versterkt.
Van de bruggen Mauritskade—Frederikstraat en
hrincessegracht over de gietkom werden enkele rail-
dragende binten, welke verzakt waren, op hardsteenen
Wokken gelegd.
Deze werkzaamheden geschiedden in eigen beheer.
Over de Afzanderijvaart werd de brug voor de Witte
V ith straat vernieuwd en verbreed tot in het ver-
migde der Z.O. rooilijn van de Elandstraat.
De brug over de Afzanderijvaart bij de Veenkade
''•'rd afgebroken en vervangen door een overkluizing
'When Veenkade en Koningin Emmaplein van het
ïi'uhtater tusschen Afzanderijvaart en N.W. Singels-
nieuwe brug over het Kanaal tusschen Wagenaar-
i'enierweg en de vernieuwing der brug over den
21X t*<>1 Waterpartij in de Haringkade werden den
s 1Maart herbesteed. Beide bruggen (gemetselde