16
behalve in September en November op wettelijke diepte)
naar de Maashavens vertrokken om aldaar te overwinteren.
Vaartuigen.
1912
1908
1910
1909
1
1111
181
3100
1536
72
1
658
360
4116
1918
69
7«
441
3805
941
340
3
416
418
3358
905
92
1
740
227
4090
2086
91
Op den Isten April kwam de garnalenboot SCH 6, bemand
met vier personen, de haven binnen zeilen. De wind woei
uit het Noord-Westen met stijve bries, terwijl er nog al wat
branding vóór en in de buitenhaven stond.
De semaphore gaf 16 dM. water aaneven voorbij de kop
pen der buitenhaven hoofden sloeg het vaartuigje om.
Met veel moeite gelukte het drie der opvarenden, waarvan
één reeds in schijndooden toestand verkeerde, doch wiens
levensgeesten door de toepassing der kunstmatige adem
haling weder opgewekt konden worden, te redden, terwijl
de vierde persoon oogenblikkelijk onder water verdwenen
was, en tot op heden nog niet opgevischt is.
Op den 14den April liep de SCH 14 in de buitenhaven
bovenop een anker van den zandzuiger Nautulus, waardoor
het vaartuigje ernstige averij bekwam. Met veel moeite
slaagde men er in het vaartuigje in zinkenden staat binnen
te brengen.
Op den 25sten April konden de loggers, welke gereed
lagen om ter trawlvisscherij te vertrekken, door den lagen
waterstand niet uit.
Op den 7den November werden met de in de haven ge-
stationneerde pontons door den Commandant der Pontonnier
marktten hier:
224 loggers en 135 bommen tegen
181
Stoomtrawlers
Loggers
Bommen
Schokkers.
Garnalen booten
Andere vaartuigen -- i
Totaal netto inhoud 286558 M3. 272219 M3.258960 M3. 207426 M3.|286955 M
1911
242 „181 in 1911.
215 222 1910.
157 234 1909.
143 231 1908.
Van de laatste haringreis kwamen hier binnen:
39 loggers en 23 bommen waarvan 2 loggers en 1 bom
In het geheel kwamen hier binnen
4
VERSLAG DER VI8SCHERSHAVEN.