Zesde klasse. Latijn (A en B 5 uur). Cursorische lectuur uit de schrijvers der vorige klassen en Plantus of Terentius. Overzicht der letterkunde. (A 3 uur). Herhaling der spraakkunst. Oefeningen. Lectuur uit de schrijvers der vorige klasse. Romeinsche Antiquiteiten (A 1 uur). Voortzetttng van het in de vorige klasse behandelde, De Romeinsche staatsin richting. Grieksch (A en B 4 uur). Cursorische lectuur uit de schrijvers der vorige klasse. Overzicht der letterkunde. (A 3 uur). Lectuur uit Plato en van dramatische poëzie. Wiskunde Meetkunde (A en B 2 uur). De bol. Herhaling der plani metrie en steriometrie. Geschiedenis Algemeens (1 uur). Van het begin der Fransche revolutie tot 1848. Vaderlandsche (A 1 uur). Van 1713 tot 1848. De ontwik keling der Staatsinstellingen van de republiek. Natuurlijke Historie (B 1 uur). Overzicht van de systema tiek der planten. Determineeren van planten. Natuurkunde (A en B. 2 uur). Populaire natuurkunde: grondbegrippen der mechanica; warmte; magnetisme. (B 1 uur). Inleiding tot de mechanica. Scheikunde (B 2 uur). Anorganische scheikunde. Wiskundige-Aardrijkskunde (1 uur). Eenige hoofdpunten. Hebreeuwsch (2 uur, facultatief). Grammatica. Oefeningen. Lectuur van gemakkelijk proza. uit de letterkunde. Beknopt overzicht der letterkunde. Geloofsleer (1 uur). Gedeeltelijk overzicht. Lezing van stukken uit het Grieksche Nieuwe Testament. Fransch (1 uur). Lezing en verklaring van meesterwerken uit de letterkunde. Duitsch (2 uur). Lezing en verklaring van meesterwerken uit de Letterkunde. Beknopt overzicht der letterkunde. Engelsch (2 uur). Lezing en verklaring van meesterwerken 6 47 VERSLAG OMTRENT HET CHRISTELIJK GYMNASIUM

Gedigitaliseerde gedrukte materialen Haags Gemeentearchief

Jaarverslagen gemeente Den Haag | 1913 | | pagina 1196