16
1
658
360
4118
1911
69
1
740
227
4090
2086
91
4
1454
151
3938
1276
75
390987 M3.
3
416
413
3358
905
92
5
VERSLAG DER V1SSCHERSHAVEN.
Vaartuigen
1911
1910
1912
1909
Stoomtrawlers
Loggers
Bommen
Schokkers
Garnalenbooten
Andere vaartuigen
Totaal netto inhoud
Een 11 tal jachten maakten in den loop van het jaar
voor korter of langer tijd van de haven gebruik.
In het geheel kwamen hier binnen:
De eigenaars en opvarenden der vletten gingen in den
zomer op de loggers en de bommen ter haringvisscherij,
waarom de vaartuigjes werden opgeborgen, behalve enkele
groote vletten, welke gedurende den zomer aan het strand
gebruikt werden om met passagiers te varen.
Het grootste aantal schokkers dat op een etmaal binnen
kwam bedroeg 69 en wel op den 31sten Juli.
1
1111
181
3100
1536
72
286558 M3. 272219 M3.
258960 M3.I207426 M3.
Gedurende liet geheele jaar waren twee baggervaar-
tuigen in de haven aanwezig, waarvan één voor rekening
van het Rijk en één voor het Gemeentebaggerwerk.
De binnenhaven behoefde niet uitgebaggerd te worden,
terwijl de binnenvoorhaven en vóór de scheepshellingen
door baggeren op diepte werden gehouden.
Den laten Februari rapporteerde de seinwachter des
morgens ten ongeveer zeven uur, dat een driemastschoener
benoorden de boulevard zoo dicht het strand was gena
derd, dat hij vreesde, dat het schip zou stranden. Er woei
een stijve Z.W. koelte met hooge deining in zee en zware
branding tegen het strand. De motorreddingboot der
Noord- en Zuid-Hollandsehe Redding Maatschappij vertrok
onmiddellijk. Ter plaatse van het vaartuig gekomen, bleek
dit in zinkenden staat te verkeeren. Daar het schip zware
slagzij had en tot aan de luiken onder water lag, kon de
equipage, door het water wadende, in de reddingboot ko
men. Een oogenblik later strandde het vaartuig. Nadat de
equipage in de haven was gekomen en voorloopig in het
havenkantoor was ondergebracht, deelde de kapitein mede,
dat het schip de driemastmotorschoener „Ingeborg” was,
geladen met steenkolen en bestemd voor Cassa Blanca.
1913