34
7. Verkeer, middelen van vervoer.
’s-Hertogenboseh
2
2
3
2
2
1
1
2
1
Vlaardingen ’s-Gravenhage
Maassluis
Delft
Alfen
Bodegraven
Zegwaard
Ryswyk
Schiedam
Pynacker
Loosduinen
Quintheul
Loosduinen
Totaal aantal vaartuigen
’s-Gravenhage
Arnhem
Maastricht
Breda
Nymegen
A. Te water.
De geregelde scheepvaartdiensten en de markt of dorp-
schuiten tusschen deze gemeente en de andere plaatsen des
Rijks varende, waren gedurende 1914 de navolgenden:
’s-GravenhageAmsterdam 13 metende 597 ton.
—Rotterdam
Delft—Rotterdam
Scheveningen-Rotterd.
DelftSchiedam
Haarlem-Delft-Schiedam
Leiden
Utrecht
Amsterdam - den HaagScheveningen
382
118
171
82
133
137
118
55
78
34
17
14
32
20
28
26
13
37
21
109
10
J5
69 metende 2247 ton.
Van bovenvermelde pakschuiten zyn er 46 die door een
petroleummotor, 3 die door eene stoommachine in beweging
worden gebracht en 20 pakschuiten die zonder mechanische
kracht varen.
Aantal en tonneninhoud der stoombooten in geregelden
dienst varende tusschen ’s-Gravenhage en de volgende plaatsen:
Dordrecht
Gouda
Zaandam
Haarlem
's-Gravenhage
n
e»-
Zwolle
Totaal aantal stoombooten
2 metende 105 ton.
63
154
109
215
252
90
69
180
120
18 metende 1357 ton.
10
3
4
3
4
5
5
1
HaarlemLeiden—den HaagRotterdam 2
2
1
1
2
1
WaddinxveenBoskoop—’s-Gravenhage 1
-’s-Gravenhage 2
1
1
2
en Rotterdam 3
1
1
■41
VERSLAG DEK KAMER V. KOOPHANDEL EN FABRIEKEN.
1»
H
»5
H
J>
J»