34 7. Verkeer, middelen van vervoer. ’s-Hertogenboseh 2 2 3 2 2 1 1 2 1 Vlaardingen ’s-Gravenhage Maassluis Delft Alfen Bodegraven Zegwaard Ryswyk Schiedam Pynacker Loosduinen Quintheul Loosduinen Totaal aantal vaartuigen ’s-Gravenhage Arnhem Maastricht Breda Nymegen A. Te water. De geregelde scheepvaartdiensten en de markt of dorp- schuiten tusschen deze gemeente en de andere plaatsen des Rijks varende, waren gedurende 1914 de navolgenden: ’s-GravenhageAmsterdam 13 metende 597 ton. —Rotterdam Delft—Rotterdam Scheveningen-Rotterd. DelftSchiedam Haarlem-Delft-Schiedam Leiden Utrecht Amsterdam - den HaagScheveningen 382 118 171 82 133 137 118 55 78 34 17 14 32 20 28 26 13 37 21 109 10 J5 69 metende 2247 ton. Van bovenvermelde pakschuiten zyn er 46 die door een petroleummotor, 3 die door eene stoommachine in beweging worden gebracht en 20 pakschuiten die zonder mechanische kracht varen. Aantal en tonneninhoud der stoombooten in geregelden dienst varende tusschen ’s-Gravenhage en de volgende plaatsen: Dordrecht Gouda Zaandam Haarlem 's-Gravenhage n e»- Zwolle Totaal aantal stoombooten 2 metende 105 ton. 63 154 109 215 252 90 69 180 120 18 metende 1357 ton. 10 3 4 3 4 5 5 1 HaarlemLeiden—den HaagRotterdam 2 2 1 1 2 1 WaddinxveenBoskoop—’s-Gravenhage 1 -’s-Gravenhage 2 1 1 2 en Rotterdam 3 1 1 ■41 VERSLAG DEK KAMER V. KOOPHANDEL EN FABRIEKEN. 1» H »5 H J> J»

Gedigitaliseerde gedrukte materialen Haags Gemeentearchief

Jaarverslagen gemeente Den Haag | 1914 | | pagina 1132