I
F
I
I
1
I
H
42
538.397
Totaal
186.493
14.014
179.665
128.335
Totaal
48.348
59.214
4.540
transiet N.C.S. is onder het
IJlgoed
Stukgoed
Wagenladingsgoed.
978
529
3.033
9.383
20.045
508.969
4.375
10.442
171.676
476
2.135
177.054
4.258
19.340
104.737
1.217
8.335
49.662
1.860
1.907
10.247
238
2.194
45.916
1.825
8.282
6.126
Beurtschippersbedrijf. De geregelde scheepvaartdiensten en
de markt- of dorpsschuiten zijn in aantal niet verminderd,
doch naar men ons van de zijde der beurtschipper^ mede
deelde, heeft het bedrijf zelf nog altijd eenigszins te kampen
met -de verplaatsing uit de binnenstad naar de Laakhaven,
waardoor de concurrentie met andere middelen van vervoer
moeilijker is geworden.
Van dezelfde zijde wordt betreurd dat de Kamer van Arbeid
aan welke de behartiging der belangen van dit bedryf
mede was toevertrouwd (die voor het Crediet- en Verzekering-
wezen) heeft opgehouden te werken nadat de aftredende
leden met uitzondering van één lid zich niet meer herkies
baar stelden, wijl zij van meening waren, dat een Kamer van
Arbeid voor de genoemde bedrijven onnoodig was gebleken.
B. Te lande.
Omtrent het goederenvervoer aan het station den Haag
van de Hollandsche Ijzeren Spoorwegmaatschappij (inclusief
de stoomtram Den HaagScheveningen) ontving de Kamer
over 1914 de navolgende opgave:
Het goederenvervoer aan het station Den Haag van de
Maatschappij tot Exploitatie van Staatsspoorwegen (inclusief
de stoomtram Den HaagScheveningen) was over 1914:
2.672
5.561
149.992
16.233
N.B. Het vervoer met en
binnenverkeer opgenomen.
IJlgoed
Stukgoed
Wagenladingsgoed.
158.225
Rechtstreeksch verkeer.
TONNEN.
Vertrek.
Vertrek.
Aankomst.j
TONNEN.
V ertrek.
Locaal verkeer.
Binnenverkeer. I Rechtstreekse!) verkeer.
Aankomst. Vertrek.
-i Totaal.
Aankomst.
-1 Totaal.
Aankomst.
34 VERSLAG DER KAMER V. KOOPHANDEL EN FABRIEKEN.