47
4
5
Oefeningen in het spreken
Vijfde klasse.
Latyn (A en B 4 uur). Lectuur uit de schrijvers der vorige
klasse; bovendien uit Livius, Woltjer’s Serta Komona en de
bloemlezing van Thomas.
(A 3 uur). Herhaling der spraakleer. Oefeningen. Lectuur
uit Horatius en Tacitus.
Komeinsche Antiquiteiten (A 1 uur). Inleiding. Overzicht
van de Romeische politieke geschiedenis.
Griesch (A en B 4 uur). Herhaling der spraakleer. Lectuur
uit de schrijvers der vorige klasse en uit Herodotus.
(A 2 uur). Lectuur uit Plato, Aristophanes en de Lyrici.
Wiskunde
Meetkunde (A en B 1 uur). De stereometrie tot den bol.
Wiskunde
Meetkunde (1 uur). Herhaling en uitbreiding der planimetri.
Algebra (1 uur). Negatieve en gebroken exponenteninmagi-
naire en complexe vormen. Vierkantsvergelijkingen.
Nederlandsch (2 uur). De figuurlijke taal. Overzicht der
letterkunde tot de zeventiende eeuw, in verband met het
lezen van stukken daaruit. Opstellen; stijl- en spreek
oefeningen.
Fransch (2 uur). Lezing van klassieke stukken en stukken
uit den nieuweren tijd. Oefeningen in het spreken. Beknopt
overzicht der letterkunde.
i
Duitsch (2 uur). Herhaling en uitbreiding der spraakkunst.
Oefeningen in het spreken en schrijven. Lezing van ge-
makkelyke stukken uit den nieuweren tijd.
Engelsch (3 uur). Herhaling en uitbreiding der spraak
kunst. Oefeningen als in klasse III.
Geschiedenis
Kerkgeschiedenis (1 uur). Van de Hervorming af.
Algemeene geschiedenis (1 uur). Tot de Fransche resolutie.
Oude geschiedenis (2 uur). Grieken en Romeinen.
Natuurlijke Historie (2 uur).
Dierkunde. Behandeling van eenige typische vormen uit
de andere afdeelingen van het dierenrijk.
Plantkunde. Behandeling der voornaamste inlandsche
plantenfamiliën der phanerogamen Iets over den bouw der
cryptogamen.
VERSLAG OMTRENT HET CHRISTELIJK GYMNASIUM.