173
2de
3de
4de
5de
6de
67
264
204
814
106
1486
g. Spoor- en Tramwegen.
Lijn 2 van het electrisch tramwegnet werd door ge
trokken naar het Openbaar Slachthuis. De aldus ver
lengde lijn kwam op 15 October in exploitatie. Den
12den Juli brak een staking van het personeel der
Haagsche Tramweg-Maatschappij uit. Op verzoek van
een twaalftal leden van den Gemeenteraad werd op
15 Juli een Raadsvergadering belegd, waarin deze aan
gelegenheid een punt van bespreking uitmaakte.
Op 23 Juli 1914 werd door B. en W. aan het per
soneel der H. T. M. medegedeeld, dat hun College,
teneinde de oplossing van het arbeidsconflict te bevor
deren, en voor zoovel noodig waarborgen te bieden
voor het welslagen van de door den Raad van Beheer
der H. T. M. toegezegde regeling der arbeidsvoorwaarden
van het personeel, besloten hadden een Commissie in
het leven te roepen, welke den Raad van Beheer van
advies zou dienen, alvorens deze regeling door den
Raad aan B. en W. werd aangeboden.
De Raad van Beheer had zich bereid verklaard met
die Commissie te willen samenwerken.
Den 28en Juli werd de dienst, aanvankelijk nog op
beperkte schaal, hervat.
In de Raadsvergadering van 16 November kwam in
behandeling een voorstel van B. en W. in zake uit
breiding van het electrisch tramwegnet. Een voorstel
van den heer Vas Dias, betreffende het eindpunt van
Lijn 3 (overeenkomstig het voorstel van B. en W.) en
een gewijzigden loop van Lijn 4, wrerd gerenvoyeerd
naar B. en W. om nader onderzoek. Evenzoo een voor-
Het begraven was in de verschillende klassen aldus
verdeeld:
31 lijken in de 1ste klasse.
(zonder voldoening van rechten.)
r>
n
n
n
v
n
r>
n
n
n
Als uitvloeisel hiervan kwam begin 1915 die arbeidsregeling
tot stand.
n
n
n
n
n
n
n
r
Tl
n