1
164
en
g. Volkswoningen.
A. Bouw door de Gemeente.
I
den beraadslaging over het voorstel van Burgemeester
en Wethouders tot uitbreiding van het electrisch tram-
wegnet, werd dat voorstel in de Raadsvergadering van
17 Mei aangenomen en daarbij de wenschelykheid uit
gesproken van doortrekking te zijner tijd van Ijjn 10
naar het station der H. IJ. S. M. De motie van den heer
Verburg. die doortrekking betreffende, werd daarbij in
getrokken en de motie van den heer Vas Dias, betref
fende een gewijzigden loop van lijn 4, verworpen.
De goedgekeurde uitbreiding omvat:
a. doortrekking van lijn 5 door de Weimarstraat
de Valkenboschlaan naar den Loosduinscheweg.
b. doortrekking van lijn 6 door de Hobbemastraat,
het Hobheniaplein en van daar over het spoor van lijn
12 tot het tegenwoordige eindpunt van Ijjn 5 in de
Regen tesselaan
c. lyn 3 van het kruispunt Laan van Meerdervoort-
Waldeck Pyrmontkade te doen volgen de Laan van
Meerdervoort tot het eindpunt Valkenboschplein over
de sporen tot nu toe voor lijn 7 gebezigd, en het eind
punt bjj Overbosch te behouden;
d. lijn 4 van het kruispunt Bezuidenhout-le v. d.
Bosehstraat af te doen loopen over het thans voor lijn 7
gebezigde spoor naar het Lonise de Colignyplein en
verder door te trekken langs het stratenplan der Ooster-
land-Maatsehappij tot nabij de halte Laan van N. 0.-
Indië van de Z. H. E. S. M.;
e. lijn 7 te doen loopen tot nabij den tol in de Laan
v. N. O.-Indië en die lijn van het kruispunt Laan van
Meerdervoort-Waldeck Pyrmontkade af over de sporen
op de Waldeck Pyrmontkade en in de Groot Hertoginne-
laan en door te trekken door de Morsestraat en bet
stratenplan Maatschappij Duinrust” tot „Houtrust”.
f. lijn 12 door te trekken van het Stationsplein af
door Wijk VII en de Lekstraat tot nabij het Staatsspoor-
station.
De 81 woningen nabij het Kolenwagenslag, tot den
houw waarvan werd besloten by Raadsbesluit van