i
53
64
---
VERSLAG LAGER ONDERWIJS.
i
schen over; De Gheynstraat 51 en Teylerstraat 126:
qualiteit minder goed; Waalstraat 32: platen en kaarten
in onvoldoend aantal aanwezig; Rijswijksehepleiu 38 en
Nieuwe Havendwarsstraat 4: verschillende leermiddelen
niet te krijgen; Falckstraat 116: door gebrek aan berg
ruimte hebben de leermiddelen veel geleden; Frans-Hals-
straat 93: papier niet te best; Copernieusstraat 159: enkele
noodige leermiddelen zijn niet te krijgen; Meidoorn-
straat 85: papier vloeit; Lijnbaan 38: verscheidene leer
middelen ontvreemd of beschadigd door de militairen;
Kritzingerstraat 203: een groot deel te loor gegaan en de
qualiteit van het overige niet best; Hondiusstraat 76: alles
niet aanwezig wat noodig is; Korte Lombardstraat 4: vele
boeken van ouden druk; Korte Lombardstraat 7: aantal
leesboeken en platen behoeft aanvulling; Paulus-Buys-
straat 51: aantal lees- en leerboeken onvoldoend in aantal,
wegens uitbreiding der school; Kortenbosch 159: qualiteit
van het papier verminderd; Koningin-Emmakade 119:
aantal leermiddelen onvoldoende; Sirtemastraat 179: on
voldoend aantal; vele boeken versleten en sommige platen
oud en vuil; Hemsterhuisstraat 2d: leermiddelen veel ge
leden; Fisherstraat 117: te weinig platen voor geschiedenis
en aardrijkskunde; De-Vliegerstraat 28: leermiddelen voor
enkele vakken vereischen aanvulling; Van-Swinden-
straat 14: ’t begint te nijpen tengevolge van plichtmatige
zuinigheid; grondstof voor het handwerkonderwijs wordt
slechter; Badhuiskade 27: platen eischen aanvulling;
Neptunusstraat 92: klachten over papier; Duinstraat 10:
toestand leermiddelen achteruitgaande; Duinstraat 55:
.klachten over papier; Messstraat 3: aantal leerboeken
onvoldoende, leermiddelen voor teekenen weinig of niet
aanwezig; door de militairen voor 500.vernield.
„De Commissie blijft zich nog steeds afvragen, of de
berekening van de voor het aanschaffen van leermiddelen
toegestane som wel de juiste is. Deze geschiedt nog steeds
naar het getal kinderen, dat op iedere school aanwezig is:
de scholen met een klein getal leerlingen per klasse ver-
keeren daardoor in dit opzicht in vrij ongunstige om
standigheden. Het komt onze Commissie voor, dat een