188
helm, het in orde houden van de koolasehpaden en
puntdraadafrastingen, het vervangen van 6 stel klim-
ijzers door ijzeren ladders en het wijzigen van een
ijzeren arm aan de seininrichting.
6°. Kaaimuren en beschoeiingen.
Het gewone onderhoud der kaaimuren geschiedde in
eigenbeheer; de werkzaamheden bestonden hoofdzakelijk
in het herstellen, vernieuwen en invoegen van metsel
werk en vernieuwen van schoeiïnghout.
De kaaimuur langs de Z.W. zijde van het Kanaal bij
brug tegenover de Neptunustraat werd over een lengte
5°. Bruggen.
Het onderhoud van de bruggen en het verfwerk had
in eigen beheer plaats.
De gewone onderhoudswerken bestonden in hoofdzaak
in het herstellen, vernieuwen en teren van dekken, het
schoonmaken, afbikken en verven van ijzeren binten,
het herstellen en invoegen van metselwerk en het
schoonmaken en smeren van de machinedeelen der
beweegbare bruggen. Voorts werden de houten bedek
kingen der bruggen Piins HendrikstraatObrechtstraat
en Waldeck Pyrmontkade Stadhonderslaan, allen over
de Afzanderijvaart, vervangen doordekken van gewapend
beton, waarop keien. Van de brug Paviljoensgracht werd
de kelderoverspanning in den rijwreg vernieuwd. De
keibedekking van de brug over de Valkenboschvaart
in den Loosduinscheweg werd vernieuwd.
Voortgegaan werd met het vervangen in de bruggen
van houten kokers door kokers van gewapend beton,
en wel bij de brug in het Smidsplein en bij de aan
den Staat behoorende brug, toegang gevende tot het
Haagsche Bosch tegenover de le v. d. Boschstraat.
De brug over de Valkenboschvaart in de Laan van
Meerder voort werd verbreed.
Over de Valkenboschvaart tegenover de Copernicus-
laan en eveneens tegenover straat A en tegenover
straat K in het stratencomplex voor volkswoningen ten
Z.W. van den Trekvliet over de Nieuwe Molensloot
werd een brug gebouwd.