188 helm, het in orde houden van de koolasehpaden en puntdraadafrastingen, het vervangen van 6 stel klim- ijzers door ijzeren ladders en het wijzigen van een ijzeren arm aan de seininrichting. 6°. Kaaimuren en beschoeiingen. Het gewone onderhoud der kaaimuren geschiedde in eigenbeheer; de werkzaamheden bestonden hoofdzakelijk in het herstellen, vernieuwen en invoegen van metsel werk en vernieuwen van schoeiïnghout. De kaaimuur langs de Z.W. zijde van het Kanaal bij brug tegenover de Neptunustraat werd over een lengte 5°. Bruggen. Het onderhoud van de bruggen en het verfwerk had in eigen beheer plaats. De gewone onderhoudswerken bestonden in hoofdzaak in het herstellen, vernieuwen en teren van dekken, het schoonmaken, afbikken en verven van ijzeren binten, het herstellen en invoegen van metselwerk en het schoonmaken en smeren van de machinedeelen der beweegbare bruggen. Voorts werden de houten bedek kingen der bruggen Piins HendrikstraatObrechtstraat en Waldeck Pyrmontkade Stadhonderslaan, allen over de Afzanderijvaart, vervangen doordekken van gewapend beton, waarop keien. Van de brug Paviljoensgracht werd de kelderoverspanning in den rijwreg vernieuwd. De keibedekking van de brug over de Valkenboschvaart in den Loosduinscheweg werd vernieuwd. Voortgegaan werd met het vervangen in de bruggen van houten kokers door kokers van gewapend beton, en wel bij de brug in het Smidsplein en bij de aan den Staat behoorende brug, toegang gevende tot het Haagsche Bosch tegenover de le v. d. Boschstraat. De brug over de Valkenboschvaart in de Laan van Meerder voort werd verbreed. Over de Valkenboschvaart tegenover de Copernicus- laan en eveneens tegenover straat A en tegenover straat K in het stratencomplex voor volkswoningen ten Z.W. van den Trekvliet over de Nieuwe Molensloot werd een brug gebouwd.

Gedigitaliseerde gedrukte materialen Haags Gemeentearchief

Jaarverslagen gemeente Den Haag | 1916 | | pagina 181