ii hi 28!) HOOFDSTUK Kill. Middelen van vervoer te water. Middelen van vervoer te lande. B. •I Omtrent de verschillende spoor- en tramwegen en omnibusdiensten kunnen wij het volgende mededeelen: Op 1 Januari 1917 trad de door de Overeenkomst van 25 November 1916 tussehen de Maatschappij tot exploi tatie aan Staatsspoorwegen en de Uollandsche Ijzeren Spoorweg Maatschappij aangegane belangengemeen schap in werking. Uit het gemeenschappelijke verslag over 1917 dier Maatschappijen laten wij hier volgen eene opgave van liet vervoer van reizigers, vee en goederen per station. l Inrichtingen, in verband staande met de uitoefening van handel en andere bedrijven. Onder t? 7 van het verslag' der Kamer van Koop handel en Fabrieken treft men aan eene opgave van de stoomboot- en scheepvaartdiensten, zoomede de markt- of dorpsschuiten, varende in geregelden dienst, tussehen deze gemeente en andere gemeenten des Rijks. J I A. Vertrek. IJL en STATIONS Reizigers. 21.007 1.351.007 1.345.6181 391.044 9 3 28 19 ^veilingen (D.enS.) (Kuril.) (8.H.). 390.579J 1.351.35C.' 256.598 394.057 34.129 4.832 690 2.349.104 433.346 6 28.538 1.005 487 89 133 1.346.185 216.294 392.975 A.a n k o m b t. Levende dieren. vracht- Enkele goederen (Tonnen). 134.234 949 161.390 757 25.566 12337 143.335 5473 166.741 Haag (H.S.M.) (S.8.). (tramdienst H.S.M.) (tramdienst S.S.) Reizigers. stuks. 2.622.638 1696 423.055! 395 Levende dieren. IJL en I vracht- Enkele goederen stuks. (Tonnen).

Gedigitaliseerde gedrukte materialen Haags Gemeentearchief

Jaarverslagen gemeente Den Haag | 1917 | | pagina 282