i
f 58.853,68s
190"
111.962,71
48.014,54
1910
100.157,61
1916
144.605,50
68.079,60 2i
67.49O.325 2)
1917
126.690,—
I
1908
1909
41
1911
1912
1913
1914
1915
101.850,18
102.822,93
99.624,61
113.943,37
121.509,90
127.584,53
140.201,75
49.295,48
49.766,29s
Nog eenmaal dreigde dit jaar in den afvoer stagnatie te
ontstaan, doordat de schippers, belast met het vervoer in
dienst van den aannemer, een eisch tot loonsverhooging
instelden, waaraan bezwaarlijk kon worden tegemoet ge
komen. Teneinde een staking met al de hieraan verbonden
gevolgen, welke bij liet toch reeds overvolle terrein niet
gering zouden zijn geweest, te voorkomen, werd aan de
schippers met ingang van 7 Mei een verhooging toege-
staan.
Uit het bovenstaande moge wederom blijken op welke
losse schroeven ons afvoerstelsel staat en hoe de geregelde
afvoer van het vuil ieder oogenblik bedreigd wordt door
allerlei invloeden van buiten, waartegenover men machte
loos staat. Hierin zoo spoedig mogelijk afdoende verbete
ring te brengen door definitieve invoering der vuilver
branding is een eisch van algemeen belang.
Door den aannemer van den afvoer van waardeloos vuil
werd vervoerd in de jaren:
52,5 ct.
48,4
48,4
'48,4
48,4
46.7
46,7
46.7
46.7
46,7
46,7
46,7
48
48
46.524,69s
53.211,56
56.745,12s
59.703,79
65.602,94
Bedrag.
M3.
a
.laren.
2\
ftngevallenpremie.
5» U Jt»
DIEXST OP DE ASCHSTALEN (AFLEVERING EN AFVOER/. 2 1
In dit bedrag is begrepen een vergoeding van f 1.268.% voor betaalde
’I In dif bedrag is begrepen een vergoeding voor nitbetaaid ziekengeld.